ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در دست اجرا قرار گرفت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در حال ساخت است.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری امروز خود گفت: ۱۴ هزار مسیر ریلی در کشور موجود است  و حدود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال احداث داریم. همچنین حدود ۵ هزار کیلومتر  پروژه  هم در حال بررسی و مطالعه است.

وی افزود: در ابتدای ورود دولت سیزدهم بنا شد تا اولویت‌بندی درپروژ‌های کشور انجام شود تا پروژ‌هایی که منابع بیشتری در دست دارند  با اولویت احداث شوند. امسال هدف‌گذاری برای ساخت  ۴ پروژه  ریلی صورت گرفته  بود که دو پروژه به بهره برداری رسیده و دو پروژه دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

خادمی اظهار کرد: دومین پروژه در برنامه شرکت ساخت با احداث مسیر ریلی سنندج -همدان بود و این مسیر ریلی بخشی از کریدور ریلی  شرقی و غربی بوده  که مرکز کشور را از  تهران تا مرز باشماق  می رساند و در ادامه  تا کشور عراق ادامه می یابد.

 او همچنین گفت: پروژه راه آهن همدان _ سنندج با بررسی‌های صورت گرفته بناست تا پایان  هفته و با سفر رئیس جمهور  در استان کردستان  به بهره برداری برسد. پروژه ریلی  همدان_ سنندج به طول   ۱۵۱ کیلومتر  است که نزدیک به ۳ هزار  و ۴۰۰ میلیارد  تومان در سنوات مختلف اجرا شده و ارزش امروز این پروژه ۱۵ هزار میلیارد تومان است. حدود ۳۰ دستگاه  پل‌ به طول بیش‌ از ۱۰ متر به صورت زیرگذر احداث شده و تمام مسیر ایمن‌سازی و بررسی‌های نهایی انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در اولویت بندی پروژه ها گفت: سال قبل زاهدان- خاش به عنوان بخشی از کریدور شمال جنوب به بهره‌برداری رسید. امسال با  هدف‌گذاری صورت گرفته ۴۰۷ کیلومتر قرار است به بهره برداری برسد. یکی از این پروژه‌ها خط آهن بستان آباد بود که اوایل امسال افتتاح شد. دومین پروژه اتصال کردستان به شبکه ریلی بود، یعنی خط آهن همدان-سنندج که بخشی از کریدور ریلی مرکز به غرب کشور است. قرار است این خط آهن به باشماق و از آنجا به خط آهن عراق متصل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار