وزیر کشور مطرح کرد؛

همگرایی میان فعالیت‌های مختلف اقتصادی با طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها

وحیدی گفت: با طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها می‌توان همگرایی میان تمام فعالیت‌های مختلف اقتصادی در قالب زنجیره ارزش‌های راهبردی تعریف کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه سومین جلسه شورای ملی طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفهوم زنجیره راهبردی را در وزارت کشور دنبال می کردیم که بتوانیم‌ همگرایی میان تمام فعالیت‌های مختلف اقتصادی در قالب زنجیره ارزش‌های راهبردی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: این کار مدتی است در وزارت کشور دنبال شده و با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف بحث شده تا بتوانیم ارتباط خوبی را بین استان‌ها و نهادهای ملی و حوزه‌های مختلف دیگر در جهت این ارزش برقرار کنیم.

وحیدی بیان کرد: این دستاورد‌ بسیار مهمی است چون برای ما مسیر توسعه و رشد را با توجه به مزایای هر استان مشخص می‌کند چون نقش محوری استانداران در توسعه استان تقویت می‌شود همچنین ثروت‌افزایی دارد و آینده هر رشته کاری را تبیین می‌کند و می‌تواند با توجه بر تکیه بر ظرفیت‌های مردمی نسبت به تعیین و ایجاد نقش برای مردم توسعه‌بخش باشد.


وزیر کشور اظهار کرد: طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها مزایای فراوان دارد که با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و استانداران شکل گرفته است. امروز سومین جلسه را برگزار کردیم و گزارشاتی داده شد که در هر استان چه اقداماتی انجام شده و باید همه ظرفیت‌های لازم برای توسعه این ظرفیت تبیین ‌شود و هر حمایتی لازم است صورت بگیرد و با کمک سایر دستگاه‌ها از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی که شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت می کنند سایر ظرفیت‌ها بتوانند پشتیبانی کنند تا در روابطی هماهنگ و زنجیره‌ای بتوانیم مسیر رشد و توسعه هر استان را بر اساس زنجیره ارزش راهبردی تعیین کنیم.

وحیدی گفت: امروز تصمیمات خوبی گرفته شد و این زنجیره‌ها را به‌شکل جدی‌تری دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: مسئله مهمی است که استان‌های ما هر کدام به صورت مستقل در ارتباط با صادرات فعال باشند همچنین استان‌های مرزی در این امر فعال شدند. 

وزیر کشور تصریح کرد: ما دیپلماسی اقتصادی فعالی را در سطح استان‌ها شاهد هستیم و بعضا با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها کارهای بهتری انجام می‌شود و در این مدت شاهد افزایش صادرات غیرنفتی خود از استان‌ها بودیم که توانستند ارتباط خوبی با کشورهای همجوار داشته باشند.

وحیدی گفت: این استان‌ها ضمن اینکه از ظرفیت‌های مالی استفاده می‌کنند ظرفیت‌های استانی هم دارند و می‌توانند با کمک این ظرفیت‌ها بهترین اقدامات را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار