مانور تخلیه اضطراری در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور تخلیه اضطراری با هدف آمادگی نیروهای امداد و نجات این جمعیت همزمان با هفته پدافند غیر عامل خبر داد.

سید محمد مهدی سجادی  اظهار کرد: به مناسبت هفته پدافندغیرعامل براساس سناریوهای تدوین شده، مانور تخلیه اضطراری با حضور کارکنان ستادی و اعضای تیم تخصصی واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن جغرافیای کشورمان و سابقه وقوع حوادث طبیعی متعدد، توجه به موضوع پیشگیری و مقابله با اثرات بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کارکنان ستادی جمعیت هلال احمر استان به صورت مستقیم در این برنامه مشارکت داشتند، گفت: در ابتدا کارگاه توجیهی مانور با ارائه آموزش ها، اصول و تکنیک های پناهگیری و تخلیه اضطراری توسط رییس اداره عملیات امداد و نجات استان برای شرکت کنندگان باز آموزی و سپس مانور برگزار شد.

وی مهمترین هدف برگزاری این مانور را کاهش تلفات و خسارات، افزایش سطح آگاهی و ایجاد آمادگی برای داشتن واکنش های صحیح و سریع در مقابله با حوادث و سوانح عنوان کرد.

سجادی ادامه داد: اجرای برنامه‌های مانور یکی از عوامل آمادگی است که توان افراد را در مقابله با حوادث افزایش می دهد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار