تکمیل پروژه مهر خلیج‌فارس ظرفیت تولید بنزین را افزایش می‌دهد

دبیر انجمن صنفی پالایشگاه‌های کشور گفت: آمار تولید بنزین در کشور ۱۱۰ لیتر در روز است و تکمیل پروژه مهر خلیج‌فارس ظرفیت تولید بنزین را افزایش می‌دهد.

عاشوری دبیر انجمن صنفی پالایشگاه‌های کشور گفت: تا پایان سال گذشته دولت حدود ۱۵۷ همت به پالایشگاه‌های کشور بدهکار بود که این مقدار بدهی تسویه نشده است و برای تسویه این حجم از بدهی که رقم آن قابل توجه هم است باید در لایحه بودجه منابع مالی مناسبی در نظر گرفته شود.

عاشوری با بیان اینکه پیشنهادهایی را برای تسویه بدهی‌ها به دولت اعلام کرده‌ایم اظهار کرد: نخست اینکه دولت می‌تواند ما به ازای بدهی که دارد را نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد یا اینکه مجوز فروش فرآورده‌های نفتی را برای آن‌ها صادر کند.

او می‌گوید: بر اساس آخرین آمار، تولید بنزین در کشور بین ۱۱۰ الی ۱۱۱ میلیون لیتر در روز بوده و تولید و مصرف بنزین در نقطه سر به سر قرار دارد. اما بدون شک این وضعیت ثبات عمر زیادی نخواهد داشت.

دبیر انجمن صنفی پالایشگاه‌های کشور بیان کرد: تکمیل پروژه مهر خلیج فارس ظرفیت تولید بنزین را تا حدودی افزایش می‌دهد. البته این پروژه ۴۳ تا ۴۵ درصدی پیشرفت داشته و بهره برداری کامل از آن در بهترین شرایط یک الی ۱.۵ سال زمان می‌برد.

گفتنی است که پروژه مهر خلیج‌فارس اولین پتروپالایشگاه کاملا ایرانی در مجاورت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بهره‌گیری کامل از دانش داخلی در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بندرعباس در کنار بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران آن را ساخته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار