حل معضل ترافیک گناباد به اجرای طرح پارکبان نیاز دارد

فرمانده انتظامی گناباد گفت‌: حل معضل ترافیک در محدوده مرکزی این شهر به اجرای طرح پارکبان و یا همان طرح پارک حاشیه ای نیازمند است.

سرهنگ علی رجبی گفت: ترافیک در خیابان‌های مرکزی این شهر و از جمله حدفاصل میادین امام خمینی (ره) و غدیر، خیابان‌های سعدی و ناصر خسرو و پارک تعداد زیاد وسایل نقلیه در حاشیه این خیابان‌ها که ممنوع است بر دامنه مسایل و مشکلات شهروندان افزوده است.

وی ادامه داد: تعدادی از کاسبان و یا برخی از شهروندان بدون توجه به تابلو‌های "پارک ممنوع" وسایل نقلیه خود در این محدوده و یا به صورت دوبله پارک می‌کنند و باید در کنار اهتمام جدی به جریمه این دسته خودرو‌ها طرح پارکبان با مصوبه شورای ترافیک و به وسیله شهرداری گناباد اجرا شود.

فرمانده انتظامی گناباد گفت: مساله ترافیک در معابر عمومی محدوده مرکزی شهر گناباد از معضل، فراتر رفته است و باید از آن به عنوان بی انضباطی ترافیکی یاد کرد و طرح پارکبان که قرار بود تا شهریور ماه امسال اجرا شود هنوز اجرایی نشده است.

رجبی ایجاد فنس در کنار خیابان‌های محدوده مرکزی و محدوده پارک ممنوع را برای جلوگیری از توقف وسایل نقلیه در این محدوده برای کاهش مقطعی این معضل مهم دانست.

رییس نظام مهندسی ساختمان گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین معضل توسعه نامتوازن شهری این شهر مسایل اقتصادی و تجاری و تمرکز بخش اعظم بافت تجاری در محدوده میدان امام خمینی (ره) و سعدی و معابر منتهی به این ۲ مکان است و این مساله موجب افزایش تردد وسایل نقلیه و تراکم جمعیت در این محدوده شده و مشکلات بسیاری برای شهروندان به دنبال داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به بروز ترافیک‌های سنگین در برخی از مواقع روز در این محدوده اشاره کرد.

غلامرضا مرادی افزود: باید با اجرای طرح‌های تشویقی، مراکز و مجتمع‌های اقتصادی در سایر نقاط و شهرک‌های تابعه این شهر گسترش یابند تا از تردد حجم وسیع خودرو در محدوده معابر منتهی به میدان امام خمینی (ره) گناباد کاهش یابد.

وی ادامه داد: طرح جامع تفصیلی گناباد از سال ۱۳۷۹ مطرح بوده و از سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده و سال ۱۳۸۶ برای اجرا ابلاغ شده است.

رییس نظام مهندسی ساختمان گناباد گفت: در حالی که طرح‌های تفصیلی باید هر پنج سال بازنگری شوند، ولی طرح تفصیلی گناباد با گذشت ۱۵ سال بازنگری نشده است و بعد از پیگیری‌های متعدد، مشاور برای بازنگری این طرح تعیین شده است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مرادی افزود: طرح‌های جامع و تفصیلی و منطقه‌ای برنامه‌های مهم توسعه‌ای هر شهر هستند که تحقق بهینه آن‌ها نیازمند هم افزایی بین بخشی است.

وی اضافه کرد: وجود قنات‌های متعدد موجب رشد طولی و نامتوازن شهر گناباد شده است و عبور هفت رشته قنات همچون قنات‌های "قصبه، علی آباد و قنات ده" از داخل گناباد که هر کدام دارای محدوده خاص خود هستند موجب پراکندگی زمین‌های کشاورزی در این شهر و به هم ریختگی و توسعه نامتوازن شهری شده است.

مهران حسین زاده شهردار گناباد هم گفت: طرح پارکبان و یا پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها در محدوده مرکزی این شهر از سال‌های گذشته مطرح بوده و بعد از انتخاب پیمانکار اجرای آن آغاز می‌شود.

طرح پارکبان و یا پارک حاشیه‌ای خودرو‌ها برای کاهش معضل ترافیک در مناطق پر تردد و دارای ترافیک شهر‌ها اجرا می‌شود و در راستای آن پارک کردن وسایل نقلیه تنها بر اساس زمان تعیین شده بر روی سیستم پارکبانی و با قیمت‌های تعیین شده صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.