تخلفات انتخاباتی در کردستان رصد و برخورد می‌شود

رئیس‌ کل دادگستری کردستان بر رعایت اصل بی‌طرفی در بین مدیران استان تاکید کرد و گفت: جرائم انتخاباتی رصد و در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی پیش از ظهر امروز در  جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان اظهار کرد: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد. 

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان از تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند، خبر داد و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزد‌ها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید. 

وی عنوان کرد: زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می‌شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم. 

حسینی افزود: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی و ذی‌صلاح باید نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین با آن‌ها بصورت قانونی برخورد کند. 

وی با بیان اینکه هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد، گفت: تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان ضروری است.

حسینی اذعان کرد: با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه‌ای با نامزد‌های تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان تشکیل شود.

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان بر رعایت اصل بی‌طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید و افزود: اقدامات نامزد‌های رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آن‌ها بصورت قانونی برخورد خواهد شد. 

وی با اشاره به اقدامات غیرقابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان، بر نقش خطیر رسانه‌ها به ویژه شبکه ملی در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید کرد و گفت: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آن‌ها نسبت به نظام دارد وظیفه رسانه‌های جمعی خنثی سازی این توطئه دشمن است. 

حسینی در پایان از رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.