تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت گذشت

تولید انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمی نکا از مرز ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت گذشت.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:نیروگاه شهید سلیمی نکا ازابتدای امسال تا پایان مهر حدود ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون و ۹۲۹ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: در مهر ماه امسال واحد چهار بخار به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای به مدت ۱۵ روز و واحد ۲ گازی نیز به مدت چهار روز برای انجام بازدید دوره‌ای در مدار تولید نبودند، با این حال بیش از ۷۷۸ میلیون و ۱۷۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته بیش از ۷۴ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و حدود ۲۶ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۶۳ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او همچنین به لزوم آمادگی همه واحد‌های نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در تابستان اشاره کرد و افزود: پس از عبور از ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای شبکه و در راستای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌های نیروگاه برای تولید انرژی مورد نیاز شبکه، تعمیرات اساسی، میاندوره‌ای و بازدید دوره‌ای واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی از دهم مهر آغاز و به تناوب در همه واحد‌ها انجام خواهد شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.