درخشش ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات بین المللی

مهدی خدابخشی ملی‌پوش کرمانشاهی وزن ۸۴- کیلوگرم ایران با قبول شکست برابر ستاره کاراته مصر به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافت.

در پایان مسابقات کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد در روز آخر این رقابت‌ها و در بخش انفرادی مهدی خدابخش که با شایستگی کامل به این مرحله رسیده بود برابر حریفی از مصر به روی تاتامی قرار گرفت.

مهدی خدابخشی مقابل یوسف بداوی قهرمان سال گذشته جهان حرف چندانی برای گفتن نداشت و با قبول شکست ۹ بر ۲ به مدال نقره بسنده کرد و ستاره کاراته مصر برای دومین سال متوالی، طلای جهان را در این وزن به خود اختصاص داد.

 خدابخشی در این وزن ابتدا عبدالله بابکر از قطر را ۹ بر صفر و سپس محمد السو از لیبی را پنج بر صفر از پیش‌رو برداشت، وی در ادامه مقابل ماهیر از بوسنی پنج بر ۲ برنده شد و سپس برابر محمد الفرج نماینده مطرح اردن به تساوی چهار بر چهار رسید و با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

خدابخشی در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن در مبارزه‌ای تماشایی به برتری ۶ بر ۵ رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

پیش از مدال خدابخشی و در وزن ۸۴+ کیلوگرم سجاد گنج‌زاده توانست به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کند.

درخشش پینگ‌پنگ‌باز دختر در رقابت‌های کانتندر لبنان

وانیا یاوری پینگ‌پنگ‌باز دختر استان کرمانشاه با کسب مدال طلای رقابت‌های کانتندر لبنان به درخشش خود در این رقابت‌ها تداوم بخشید.

در آخرین روز مسابقات تنیس روی میز کانتندر لبنان، این تنیس باز شایسته کرمانشاهی در رده سنی زیر ۱۵ سال خوش درخشید و توانست با اقتدار عنوان نخست این رده را به خود اختصاص دهد.

وانیا یاوری در فینال این رده سنی به مصاف آروژان کامالوا از ازبکستان رفت و مقتدرانه با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید.

یاوری پیش از رسیدن به فینال نیز توانست عسل ایرکبائوا از ازبکستان را با نتیجه سه بر یک از پیش رو بردارد.

این دومین مدال یاوری در مسابقات آزاد جهانی لبنان بود و پیش از این توانسته بود در رده سنی زیر ۱۳ سال نایب قهرمان این رده سنی شود.

این پینگ‌پنگ‌باز شایسته در رقابت‌های کانتندر العین در امارات که مهرماه سال جاری برگزار شد خوش درخشید و موفق به کسب ۲ مدال نقره و برنز در رده‌های سنی زیر ۱۷ و زیر ۱۳ سال از این رقابت‌ها شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.