بازار در انتظار ۲۶ هزار تن گوشت مرغ

پیش بینی می‌شود ۲۶ هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید شود.

محمدمهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت:  ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه جوجه ریزی مهر ماه امسال در مرغداری‌های گوشتی و ۲۴۲ هزار و ۹۷۰ قطعه جوجه ریزی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان انجام شد.

او افزود: طی این مدت ۴۳ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۲۳ قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کارخانجات جوجه کشی و ۲۲ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۴ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

عباس زاده گفت: پیش بینی می‌شود با این تعداد جوجه ریزی ۲۵ هزار و ۹۶۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های ساری، آمل و قائم شهر بیشترین میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی را انجام دادند، افزود: شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۴۰ قطعه رتبه نخست، آمل با ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۴۰ قطعه رتبه دوم و قائم شهر با یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۲۰ قطعه رتبه سوم تعداد جوجه ریزی را در مهر ماه امسال به خود اختصاص دادند و رتبه‌های بعدی به شهرستان‌های بابل، نکا، جویبار، بهشهر، بابلسر و نور اختصاص دارد.

عباس زاده گفت: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در مهر ماه امسال به ترتیب در هفته اول ۴.۱ میلیون قطعه، هفته دوم ۳.۳ میلیون قطعه، هفته سوم ۴.۱ میلیون قطعه و هفته چهارم ۴.۴ میلیون قطعه بود.

او افزود: سویه راس با ۸.۹ میلیون قطعه جوجه ریزی رتبه اول، سویه آرین با جوجه ریزی ۵.۵ میلیون قطعه‌ای رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با ۷۲۹ هزار قطعه جوجه ریزی رتبه سوم و سویه کاب با ۶۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها: تولید مرغ ، جوجه ریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.