مسکو جزئیات حمله اوکراین به نیروگاه هسته‌ای روسیه را افشا کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از حمله یک پهپاد به تاسیسات هسته‌ای روسیه در نزدیکی کورسک خبر داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی که تاسیسات نزدیک کورسک (غرب روسیه) را هدف قرار داده بود، اوایل هفته جاری به مخزن زباله‌های رادیواکتیو برخورد کرد.

مقامات محلی روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش دادند که چندین پهپاد در مجاورت نیروگاه هسته‌ای کورسک سرنگون شده است. اکنون زاخارووا ارتش اوکراین را به هدف قرار دادن عمدی تاسیسات هسته‌ای با سه پهپاد متهم کرد و با بیان اینکه یکی از پهپاد‌های مملو از مواد منفجره به انبار زباله‌های هسته‌ای برخورد کرد و به دیوار‌های آن آسیب رساند، افزود: «دو پهپاد دیگر بر روی یک مجتمع اداری در محوطه این نیروگاه سقوط کردند.»

او در ادامه با اشاره به گزارش‌های اولیه درباره این حادثه افزود: «پهپاد‌هایی که برای حمله به نیروگاه هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای قطعاتی هستند که کشور‌های غربی آن‌ها را تامین کرده‌اند. اوکراین هم هیچ ترسی از متوسل شدن به تروریسم هسته‌ای در درگیری با روسیه ندارد، حمله هوایی اخیر می‌تواند به یک فاجعه هسته‌ای منجر شود که بر بسیاری از کشور‌ها تاثیر می‌گذارد. به احتمال زیاد حامیان غربی کی‌یف یا از قبل از این حمله مطلع شده بودند یا حتی برای آن مجوز داده بودند.»

زاخارووا در پایان اظهارات خود از کشور‌ها و همچنین سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی خواست «اقدامات وحشیانه کی‌یف» را محکوم کنند.

روز جمعه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور روز پنجشنبه دو پهپاد را به فاصله حدود دو بر فراز شهر «کورچاتوف» رهگیری کرده است. این نیروگاه که در منطقه «کورسک» حدود ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین واقع شده است، محل قرارگیری نیروگاه هسته‌ای است. سرویس مطبوعاتی این تأسیسات انرژی نیز به طور جداگانه از حمله سه پهپاد به این نیروگاه خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
افشا کرد چیزی جدیدی نبود یک راز نبود پس کلمه افشا درست نیست
آخرین اخبار