عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از عملیات نفوذی به غزه

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد وزیر دفاع آمریکا به صهیونیست‌ها تفهیم کرده که در عملیات نفوذ به غزه شکست می‌خورند و باید استراتژی خود را تغییر دهند.

 مقامات آمریکایی روز شنبه گفتند که تاکنون عملیات نفوذی رژیم صهیونیستی به غزه کوچکتر و متمرکزتر از آنچه مقامات نظامی این رژیم در ابتدا برای لوید آستین، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد نظامی آمریکا توصیف کردند، بوده است.

 به گزارش نیویورک تایمز، در واقع، طرح‌های اولیه عملیات نفوذی رژیم صهیونیستی، مقامات آمریکایی را نگران کرد. آن‌ها ابراز نگرانی کردند که صهیونیست‌ها اهداف نظامی قابل دستیابی ندارند و ارتش این رژیم هنوز آماده عملیات نفوذی نیست.

 آستین در مکالمات تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر لزوم بررسی دقیق چگونگی عملیات نیرو‌های صهیونیست در غزه، جایی که مقاومت شبکه پیچیده تونل‌ها را در زیر زمین دارد، تاکید کرده است. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که صهیونیست‌ها پس از تلاش هماهنگ آستین و دیگر مقامات آمریکایی طرح خود را اصلاح کردند. با این حال، مقامات دولت بایدن اصرار دارند که آمریکا به این موضوع ورود نکرده است.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: مقامات آمریکایی روز شنبه گفتند تصمیم آشکار اسرائیل برای توقف تهاجم گسترده به نوار غزه و در عوض انجام عملیات نفوذی محدودتر، حداقل در ابتدا با پیشنهاداتی است که لوید جی آستین، وزیر دفاع آمریکا اخیراً به همتایان اسرائیلی خود ارائه کرد.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه ادعا کرد که نیرو‌های صهیونیستی روز جمعه برای آغاز عملیات نفوذی به نوار غزه آماده شده بودند. احتمالا پس از شکست نظامیان صهیونیست در مقابل نیروهای مقاومت در ورود به غزه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند این عملیات را متوقف کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۲۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام اگر علم نظامی داشته باشید میدانید که غزه تله مرگ ارتش اسرائیل هست چون تا کنون هیچ دستاورد نظامی نداشتن جز کشتار وحشیانه کودکان و غیر نطامیان باید هم مثل ترسو ها عقب نشینی کنن چون شیران غزه منتظر شان هستن
آخرین اخبار