دیپلمات‌های صهیونیست ۱۰ روز پیش ترکیه را ترک کردند

پس از اینکه وزیرخارجه صهیونیست‌ها دستور بازگشت دیپلمات‌های خود را از ترکیه داد، منابع فاش کردند آن‌ها ۱۰ روز پیش آنکارا را ترک کردند.

منابع دیپلماتیک ترکیه به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که دیپلمات‌های صهیونیست‌ از ۱۹ اکتبر این کشور را ترک کرده اند.

 اظهارات این منابع دیپلماتیک در واکنش به اظهارات الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر دستور وی برای بازگشت نمایندگان دیپلماتیک خود در ترکیه به اراضی اشغالی بیان شده است.

در این زمینه منابع ترکیه ای تایید کردند که دیپلمات های صهیونیست در ترکیه مدتی پیش این کشور را ترک کرده بودند. این منابع ترکیه‌ای افزودند: دیپلمات های صهیونیست در حال حاضر در ترکیه نیستند و از ۱۹ اکتبر کشورمان را ترک کردند.

منابع ترکیه‌ای تأیید کرد که در یادداشتی که در ۱۸ اکتبر به وزارت امور خارجه ترکیه ارسال از سوی صهیونیست‌ها ارسال شد، آنها اعلام کردند که با توجه به تحولات اخیر، دیپلمات‌های سفارت در ترکیه از ۱۹ اکتبر این کشور را ترک خواهند کرد.

این منابع گفتند: درک اینکه کوهن به چه کسی دستور بازگشت (به رژیم صهیونیستی را داده است) دشوار است، زیرا دیپلمات‌هایی که وی در بیانیه خود به آنها اشاره کرده است قبلاً کشور ما را ترک کرده‌اند.

 اوایل روز شنبه کوهن گفت که به دیپلمات های صهیونیست در ترکیه دستور داده است تا با هدف ارزیابی مجدد روابط بین دو کشور بازگردند. وی در یک پست در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به بیانیه های صادر شده از سوی ترکیه در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در یک فراخوان از هواداران خود خواست برای حمایت از فلسطین تجمع کنند. او در میان جمع کثیری از حامیانش حضور یافته و از غزه حمایت کرد. اردوغان همچنین رژیم صهیونیستی را دیوانه خوانده و خواستار قطع حملات به غزه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار