مشهد به سه بیمارستان هزار تختخوابی نیازمند است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه شهری مشهد به خصوص در مناطق حاشیه ای، این کلانشهر را نیازمند حداقل سه بیمارستان هزار تختخوابی کرده است.

دکتر محمود شبستری گفت: هرچند خدمات درمانی در این شهر به تناسب توسعه جمعیتی آن بوده است اما افزایش مهاجرت ها موجب شده این کلانشهر نیازمند مراکز درمانی بیشتری باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد که این بخش نیازمند توجه ویژه به خصوص خیران حوزه سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توجه به مراکز درمانی پیشگیری انواع سرطان ها، ساخت خوابگاه های دانشجویی و نگاه ویژه به شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت از مهمترین موارد نیاز حوزه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

شبستری افزود:وزارت بهداشت در جنوب شهر مشهد در حال ساخت بیمارستانی ۵۴۰ تختخوابی است و این فقط یکی از نمونه‌هاست اما استاندارد شدن خدمات پزشکی و مراکز درمانی به کار بیشتری نیاز دارد.

وی در ادامه همکاری و تعامل داروسازان با حوزه سلامت را در خدمات رسانی مطلوب موثر دانست و اضافه کرد: با توجه این موضوع، نظارت بر زیر ساخت عملکردی داروخانه های دولتی و خصوصی نسبت به خدمات رسانی مطلوب به مردم افزایش یافته است و در راستای تحقق آن، کارگروه تحقیق و توسعه به همت کارشناسان متخصص دانشگاه در این حوزه تشکیل شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در همین راستا، هزینه های داروخانه ها با توجه به الکترونیکی شدن نسخه ها طبق برنامه ریزی و استاندارد سازی تعرفه خدمات دارویی، در حال پالایش است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصفی زاده
۲۱:۰۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
قوچان که به شدت مشکل کمبود تخت بیمارستانی دارد .احداث بیمارستان جدید شهید کلاهدوز هم فقط کلنگش زده شد