اعلام آمادگی فرمانداری برای ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری

احمد قیومی فرماندار تهران گفت: ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان بمدت ۷ روز انجام خواهد شد.

احمد قیومی فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان داشت: طبق جدول زمانبندی، ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان ماه بمدت ۷ روز از ساعت ٨ صبح الی ۱٨ عصر در فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه استان انجام خواهد شد.

زیر ساخت های لازم برای ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است

قیومی با اشاره به پیش بینی زیرساخت های در نظر گرفته شده برای ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری تهران، افزود: در محل وزارت کشور نیز این امکان برای ثبت نام حضوری داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ اعلامی فراهم خواهد بود.

۱۱ نفر عضو هیات اجرایی انتخابات شهرستان انتخاب شدند

قیومی گفت: از بین ۳۰ معتمد معرفی شده به هیات نظارت شهرستان، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر علی البدل انتخاب شدند.

معتمدین اصلی:
۱- زهره جعفری
۲-مهدی قره شیخلو
۳-محمد اسلوب
۴-محمد جواد زهرائی
۵-سید محمد حسین حجازی
۶-میثم مرتاضیان
۷-سید مصطفی ملیحی
۸-امیر یزدی

وی اضافه کرد: با احتساب هشت معتمد اصلی، یک حقوقدان دادگستری، شخص فرماندار و نماینده ثبت احوال در مجموع ۱۱ نفر اعضای هیات اجرایی انتخابات این شهرستان را تشکیل می دهند که این هیات فعالیت خود را آغاز کرده است.

۵۵۸۳ نفر بصورت قطعی در تهران داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند

قیومی با بیان این که ۵۵۸۳ نفر به طور قطعی تا پایان روز آخر در حوزه انتخابیه تهران اقدام به ثبت نام کردند، اظهار داشت: براساس آمار ثبت‌نام روزانه در سامانه جامع انتخابات، در روز اول ۱۸۲ نفر، روز دوم ۱۳۳ نفر، روز سوم ۵۰۱ نفر، روز چهارم ۵۶۴ نفر، روز پنجم ۹۷۸،‌ روز ششم ۱۳۴۶ نفر و در روز پایانی ۱۸۷۹ نفر نسبت به ثبت نام نهائی خود اقدام کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۵۵۸۳ داوطلب مجلس در این حوزه انتخابیه ۴۶۱۵ نفر مرد و ۹۶۸ نفر زن هستند.۹۸۶ نفر از داوطلبان دارای مدرک دکترا و ۱۲۷ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

قیومی گفت: بیشترین سهم مربوط به ثبت نام کنندگان با مدرک کارشناسی ارشد به تعداد ۴۲۶۱ نفر می باشد.

فرماندار تهران گفت: از تعداد کل داوطلبین برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۲۱ درصد سابقه ایثارگری در دفاع مقدس را دارند و ۲۸ نفر نیز شامل ماده ۳۲ (استعفا) هستند.

معاون استاندار و فرماندار تهران اضافه کرد: بیشترین افراد داوطلب برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران بین سن ۴۰ تا ۴۵ سال به تعداد ۱۲۲۴ نفر هستند.

وی در پایان گفت: ۲۷ نفر در حوزه اقلیت های دینی اقدام به ثبت نام نموده اند که ۵ نفر در حوزه زرتشتیان، ۶ نفر در حوزه کلیمیان، ۱۱ نفر در حوزه مسیحیان ارمنی شمال ایران و ۵ نفر در حوزه مسیحیان آشوری و کلدانی بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار