اجرای نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس با بیش از ۱۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس با بیش از ۱۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی زمینه ساز توسعه این شهرستان و استان است.

عابدین خرم با بیان اینکه مردم این شهرستان از ساخت نیروگاه خورشیدی استقبال می‌کنندگفت: ساخت و بهره برداری از این نیروگاه، علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال صد‌ها نفر از جوانان شهرستان موجب شکوفایی صنعتی و تولیدی هریس می‌شود.

وی افزود: ساخت نیروگاه خورشیدی در هریس از مصادیق عینی توزیع امکانات، سرمایه و طرح‌های در دست اجرای مجتمع مس سونگون به عنوان پیشرانه توسعه آذربایجان شرقی است.

وی  ادامه داد: با تکمیل این طرح زیرساختی با افزایش تولید برق در آذربایجان شرقی، امکان جذب نیرو‌های متخصص و دانش آموخته شهرستان هریس نیز در این طرح فراهم می‌شود.

 در این جلسه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای طرح ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس از مردم محل تاکید شد.

ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس با بیش از ۱۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم در زمینه منتفع کردن متناسب مردم آذربایجان شرقی از مزایای معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان است.

شهرستان هریس از شهرستان‌های آذربایجان شرقی است که از ۲ بخش مرکزی و خواجه تشکیل شده است، جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود ۷۰ هزار نفر است.

برچسب ها: نیروگاه ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار