شهردار کازرون:

فرهنگسرای مردانی پس از تعطیلی چندساله بازگشایی شد

شهردار کازرون گفت: با بازگشایی فرهنگسرای مردانی پس از تعطیلی چند ساله، روح تازه‌ای به کالبد فرهنگ و هنر شهرستان دمیده می‌شود.

نوذری شهردار کازرون در مراسم بازگشایی فرهنگسرای مرحوم مردانی با بیان اینکه با بازگشایی فرهنگسرای مردانی روح تازه‌ای به کالبد فرهنگ و هنر کازرون دمیده می‌شود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره بازگشایی مجدد فرهنگسرای مردانی بود که پس از تعطیلی چند ساله به خاطر بیماری کرونا و همچنین بهسازی آن امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و تجهیز فرهنگسرای مردانی هزینه شده است، تصریح کرد: پارک مرحوم مردانی بزرگترین پارک کازرون است و شهرداری طی ۲ سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان برای بهسازی این پارک هزینه کرده که با توجه به وسعت و بزرگی این بوستان هنوز بخش‌های دیگری از این پارک نیاز به کار عمرانی دارد.

نوذری ادامه داد: مرحوم مردانی یکی از شاعران بزرگ کازرون است که در کشور شناخته شده است و نیاز است که بیشتر از گذشته به او و دیگر مشاهیر کازرون که برای ما مایه افتخار هستند توجه کنیم.

شهردار کازرون تصریح کرد: با بازگشایی فرهنگسرای مرحوم مردانی و همچنین ساخت آمفی تئاتر رو باز از هنرمندان و افراد خوش ذوق انتظار داریم که با استفاده از این مکان جهت اعتلای فرهنگ شهر و فرهنگ ایرانی اسلامی بیش از پیش اهتمام ورزند.

او اضافه کرد: بهسازی فرهنگسرای مرحوم مردانی، ساخت آمفی تئاتر روباز، موزائیک فرش و کف سازی ضلع غربی، آسفالت قسمت جنوبی پارک، ساخت پیست اسکیت، احداث سرویس بهداشتی، بهسازی آبنما و در ۲ ماه آینده تکمیل روشنایی پارک و همچنین استقرار ساختمان مجموعه مدیریت فضای سبز در این مجموعه از جمله اقدامات مهم شهرداری طی ۲ سال گذشته در این بوستان بوده است.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه شهر کازرون نیز در این مراسم ضمن تشکر از دغدغه‌های و پیگیری‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جهت بازگشایی فرهنگسرای مردانی گفت: اگر کازرون برند کشوری و بین المللی دارد همه به خاطر فرهنگ غنی آن است و این برای ما میراث ارزشمندی است که باید برای اعتلای آن با دید باز و آینده نگری تلاش کرده، مثل یک نگین آن را حفظ کنیم. 

او با اشاره به اینکه ما باید اندیشمندان، هنرمندان، حماسه سازان و نام آوران شهرمان را ارج نهیم، افزود: ما صاحب دانشمندانی بوده ایم که شهرت جهانی داشته اند، همچنین هنرمندان، نام آوران و مردان حماسه سازی داریم که نام کازرون را بلند آوازه کرده اند و ما باید با ساخت المان، تابلو و برگزاری یادواره‌ها اصالت و فرهنگ خودمان را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

صباحی بیان کرد: فرهنگسرا نباید بعد از این توسط افراد ناآشنا به فرهنگ آسیبی ببیند تا در فضای آرام و پر اطمینان، هنرمندان بتوانند تولیدات فاخر هنری را رقم بزنند و همچنین از هنرمندان که افراد خوش ذوقی هستند انتظار داریم دامنه کارشان گسترده باشد و به جز فرهنگ شهر و شهروندی به موضوعات فرهنگی در سطح کلان هم ورود کرده، باعث رونق فرهنگ ایرانی اسلامی تا رسیدن به آرمان‌های بزرگ کشور شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالح ظهرابی
۱۷:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خیلی عالی
آخرین اخبار