بازگشت ۴۲ واحد صنعتی راکد البرز به چرخه تولید

مدیرکل صنعت معدن وتجارت استان البرز اعلام کرد: ۴۲ واحد تولیدی و صنعتی راکد این استان با حمایت تسهیلاتی و رفع موانع در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشتند.

محمد انصاری روز شنبه در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز گفت: با فعال سازی این واحد های تولیدی و صنعتی یک هزارو ۱۵۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم امسال روند بازفعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان البرز شتاب گرفته است.سال گذشته ۹۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان البرز با اشتغالزایی ۲ هزارو۷۵۰ نفر به عرصه تولید بازگشتند.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز افزود: ۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد البرز مربوط به کمبود نقدینگی و مابقی ناشی از بدهی تامین اجتماعی ، مواد اولیه و محیط زیست و امثال آن است .

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزارو۳۵ واحد تولیدی و صنعتی استان البرز ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند، افزود: اکنون ۸۵۰ واحد دیگر برای دریافت ۳۵ هزار میلیارد ریال درخواست تسهیلات داده اند که درصدد تامین این اعتبار هستیم.

انصاری با اشاره به تمرکز حساب های تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در بانکهای تهران گفت: با توجه به تاکید استاندار البرز مبنی بر بازگشت حاسبه های این واحدها به البرز از آنها خواسته شده هر چه سریع تر اقدام کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه بخش عمده نیازهای مالی صنایع البرز از بانکهای استان تامین می شود ، افزود: براین اساس ضرورت دارد واحدهای تولیدی صنعتی برای رونق اقتصادی استان ، سرمایه های مالی خود را به بانکهای البرز انتقال دهند.

وی یادآور شد: امسال میزان پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع استان البرز نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

استان البرز سه هزار و ۷۶۰ واحد تولید صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.