مختصری از وصیت نامه و زندگی نامه شهید فضل اله جوکار

شهید فضل اله جوکار در وصیتنامه خود آورده است، از عفت، پاکدامنی و دیانت خود حفاظت کنید.

شهید فضل اله جوکار در سال ۱۳۵۳ در شهر چرام متولد شد و ۱۳ خرداد سال ۱۳۸۳ در منطقه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید، پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر دهدشت آرمیده است.

در بخشی از وصیتنامه این شهید والامقام آمده است، از جوانان عزیز می‌خواهم که با تمام وجود از صیانت و دیانت و عفت و پاکدامنی خود حفاظت کنید و خود را از این دام خانمان سوز اعتیاد که قطعاً توطئه شوم اهریمنان و استکبار جهانی است برهانید.
 
در بخش دیگری از وصیت نامه اش آمده است؛ فریب زرق و برق این دنیای فانی و زودگذر را نخورید و برای مأیوس کردن همه دشمنان درونی و بیرونی به واجبات دین الهی مقید باشید، محرمات را ترک نکنید و در حد توان مستحبات را انجام دهید.
 
وصیت می‌کنم چنانچه خداوند رحمان به لطف و کرم بی پایان خویش شهادت در راه خود را نصیبم فرمود تعزیه و گریه و زاری را از حد معمول فراتر نبرید و به این نکته عنایت داشته باشید که همه خون من از قطره‌ای از خون حضرت سید الشهدا بالاتر نیست و در اصل باید برای او خون گریست.

در خاتمه از تمام مردم چرام و دوستان و آشنایان که احساس می‌کنند حقی بر گردن اینجانب دارند حلالیت می‌طلبم و می‌خواهم که برای آمرزش گناهانم دعا کنید.
 
دستان پرمهر مادرم را و همچنین دستان زحمتکش پدرم را بوسه می‌زنم و از آن‌ها می‌خواهم که برایم دعا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.