یدیعوت آحارونوت:

«اسرائیل» در حال تبدیل شدن به باری بر دوش آمریکاست

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی درحال تبدیل شده به باری بر دوش آمریکاست.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز (شنبه) گزارش داد که رژیم صهیونیستی پس از «طوفان الاقصی» نه فقط حمایت، بلکه به نجات نیاز دارد.

این رسانه صهیونیستی افزود: تل آویو مشروعیت استراتژیک خود را برای واشنگتن از دست خواهد داد و از  دارایی استراتژیک به باری بر دوش تبدیل خواهد شد. آمریکا اسرائیل را از پایان دادن به این جنگ منع کرده است، بدون اینکه به تل آویو بگوید همراه او خواهد بود یا نه؟!

پیش از این، مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا طی تماسی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را تایید کرد. اما در حالی که رژیم اشغالگر به مدت ۲۲ روز به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد و این منطقه محاصره شده را با قطع شبکه‌های ارتباطی و اینترنت از جهان منزوی کرده است، کوری بوش نماینده دموکرات آمریکا در بلوک لیبرال گفت: «اسرائیل نمی‌خواهد دنیا ببیند چه می‌کند.» او در ادامه با اشاره به لزوم «پایان دادن به حمایت دولت آمریکا از اشغال نظامی اسرائیل و آپارتاید»، خواستار «قطع کمک‌های مالی به اسرائیل» شد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از ۵ مقام آمریکایی همزمان با اعلام گسترش نفوذ زمینی ارتش اشغالگر، نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از اسرائیل می‌خواهد تا در مورد تصمیم خود تجدید نظر کند. به گفته این مقامات سران دولت به شدت نگران پیامد‌های احتمالی یک حمله زمینی تمام عیار شده اند و به طور فزاینده‌ای نسبت به دستیابی به هدف اعلام شده اسرائیل برای از بین بردن حماس تردید دارند. 

واشنگتن حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر به بهانه «دفاع از خود» اعلام می‌کند، زیرا بایدن مدعی شد که جنایات اسرائیل «به معنای نقض حقوق بشر نیست».

این حمایت با سفر‌های مقامات آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی به رهبری بایدن و ارائه حمایت‌های مالی و نظامی از اشغالگران، علاوه بر تطابق با روایت رژیم صهیونیستی در گزارش رویدادها، باعث شد که بایدن تعداد شهدای فلسطینی از سوی وزارت بهداشت غزه صادر شد را زیر سوال ببرد که با محکومیت گسترده‌ای روبرو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Romania
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
هیچ چیز به اندازه مسئله اسراییل و فلسطین نمی تواند ماهیت حکومت های غرب و امریکا و رسانه هاشون رو به این روشنی نشان دهد.
Germany
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر امریکا انگلیس فرانسه وپادگان نطامیش اسراییل
آخرین اخبار