افتتاح چهار واحد آموزشی در شهرستان‌های لیلان و ملکان

چهار واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس در شهرستان‌های لیلان و ملکان افتتاح شد.

چهار واحد آموزشی در روستا‌های قره خضر، هپیک بلاغی، شیروانشاهلو و آرپادره سی شهرستان‌های لیلان و ملکان با ۱۲ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

هزینه مدرسه ۳ کلاسه روستای قره خضر از توابع لیلان را خیر نیک اندیش خانم نجفی تامین کرد و هزینه سایر مدارس افتتاح شده از سوی بنیاد برکت تامین شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح  واحد‌های آموزشی با اشاره به نقش خیران در احداث مدارس  گفت: در ۲ ماه گذشته ۳۳۱ کلاس درس در استان با هزینه ۳۵۵ میلیارد تومان احداث شد که ۳۰ درصد آن به همت خیران تامین شد.

آقای فرهودی افزود: هنوز ۲۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند که امید است با کمک خیران و اعتبار تخصیصی تا ۶ سال آینده کل مدارس استان نوسازی و بازسازی شوند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم نقش آفرینی خیران در توسعه و ساخت مدارس تاکید کرد و گفت: خیران در کنار دولت در کار ساخت مدارس مشارکت فعالی دارند.

آقای موسوی افزود: اگر خیران در این زمینه مشارکت نداشتند شاهد ساخت فضا‌های مناسب آموزشی نبودیم.

وی ادامه داد: تا پایان امسال ۱۵ باب مدرسه در این شهرستان با کمک خیران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بنیاد برکت تکمیل خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

آقای رستم پور فرماندار لیلان نیز با اشاره به تازه تاسیس بودن این شهرستان بر لزوم توجه بیشتر به فضا‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: این شهرستان ۲۴ روستا دارد که اغلب مدارس آن فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش ملکان نیز گفت: به علت کمبود فضای آموزشی بسیاری از مدارس در این شهرستان به صورت ۲ شیفته اداره می‌شوند.

آقای رحیمی گفت: تک شیفتی شدن مدارس این شهرستان منوط به اتمام طرح‌های نیمه تمام است که تعدادی از آن‌ها توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و تعدادی نیز به همت خیران احداث می‌شوند و هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.