خطیب نماز جمعه تهران:

تاریخ منطقه و جهان به قبل و بعد عملیات طوفان الاقصی تقسیم می‌شود

حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران طوفان الاقصی را نقطه عطف تاریخ منطقه و جهان دانست که باید به قبل و بعد از شروع این عملیات تقسیم شود.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: طوفان الاقصی نقطه عطف تاریخی را در زمان ما به وجود آورد که تاریخ منطقه و جهان را باید به قبل و بعد از ۷ اکتبر یعنی زمان شروع این عملیات تقسیم کنیم. این نبرد تاریخی باید مورد بررسی از جوانب مختلف قرار گیرد. این روز‌ها مسئله ما، مسئله فلسطین است.

وی درباره زمینه‌های وقوع این عملیات گفت: ملتی به سطوح آمده و مظلوم که در ۷۵ سال گذشته مورد انواع اقسام جنایت‌ها قرار گرفته اند. دوما ۱۶ سال محاصره غزه از زمین و هوا و دریا و تبدیل غزه به زندانی بزرگ و حصار کشی با انواع و اقسام شهرک سازی و اقدامات دیگر بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: چه زنان و کودکانی که پشت این دیوار‌ها از بین رفتند در این سال‌ها بیش از ۸ هزار کودک پشت همین سیم خاردار‌ها به دنیا آمدند.

وی با اشاره به اینکه در این دو سال اخیر که به اصطلاح خودشان دولت دیوانگان روی کار آمدند شرایط برای ملت مظلوم فلسطین سخت‌تر شده است، گفت: چشم و گوش‌های بینای مقامت فهمیده بودند که ارتش صهیونیست‌ها قصد دارند عملیاتی بزرگ و  سنگین را بر علیه غزه انجام دهند و قصد دارند با کشتار،  صد‌ها هزار نفر را از منطقه کوچ دهند و در میدان سیاسی هم معلوم شده بود که دولت‌های خائن منطقه کار عادی سازی را به نهایت رسانده اند و این دلایل آغاز عملیات طوفان الاقصی است.

حاج علی اکبری گفت: منظور از جماعت شهرک نشین‌ها نیز از افراد نظامی صهیونیست‌ها هستند و بسیاری از آن‌ها مسلح هستند و تعهد دادند که به میدان جنگ بروند. موضع دیگر لابی جهانی صهیونیست ها  و آمریکایی‌ها است که بنیان آن‌ها بر کشتار و تحقیر و تخریب زندکی انسان‌ها است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که اصل حیات ننگین آن‌ها با کشتار سرخپوست‌ها بوده است و تثبیت آن‌ها با جنگ جهانی اول و دوم بوده است و از آن روز تا به حال بیش از ۱۰۰ جنگ کوچک و بزرگ را در جهان راه انداخته اند. این یعنی تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر کشتار ۳۰۰ میلیون نفر از انسان‌ها واقع شده. در جنگ ویتنام ۳ میلیون کشته بر این کشور تحمیل کردند و در دفاع مقدس ما حمایت بی چون و چرا از حزب بعث و جنایت‌های این سال‌ها در عراق و به میدان آوردن داعش و در افغانستان این گوشه‌ای از جنایت‌های آمریکا است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: تمام جهان دیدند که آمریکایی‌ها خود را دستپاچه به سرزمین‌های اشغالی رساندند که بیمار در حال مرگ خود را دلداری بدهند. اکنون عملا میدان در دست آمریکایی‌ها است. سنتکام در منطقه مستقر شده و کار‌ها را آن‌ها رهبری می‌کنند. در این جنگ جهانی با حضور این جانیان سرشناس یک ملت مظلوم در محاصره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ایران و هم افرادی هستند که با مزدوری زندگی می‌کنند و پیاده نظام دشمن هستند این‌ها همان هایی هستند که سال گذشته با همراهی دشمنان ما در خیابان‌ها بودند و در فتنه آمریکایی صهیونیستی سال پیش رفتار داعشی را از خود نشان دادند. آرمان‌ها و روح الله های عزیز ما را سلاخی کردند و اکنون هم برای صهیونیست‌های تبهکار خوش رقصی می‌کنند.

عملیات نیم روزه طوفان الاقصی ساختار‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی صهیونیست‌ها از بین برد

حاج علی اکبری تاکید کرد: در عملیات طوفان الاقصی که تنها در نیم روز انجام شد ساختار‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی صهیونیست‌ها از بین رفت و نیرو‌های مقاومت آن‌ها را زمین زدند و در لایه دوم حمایت عملی مردم غزه و فلسطین از این عملیات بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی ادامه داد:‌ مردم فلسطین ۲۰ روز است که تحت فشار‌های غیر قابل تصور هستند. چه زنان و مردان و کودکان قهرمانی که در یک منطقه محصور در محاصره بدون آب و غذا و دارو هستند. صهیونیست‌ها خیلی راحت  به اندازه یک بمب اتم بر سر این مردم بمب ریخته اند. در این مدت مردم دیدند که فلسطینی‌ها و مثل کوه ایستاده اند و جز علامت پیروزی از آن‌ها چیزی دیده نشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه شبکه منطقه‌ای مقاومت اکنون با وحدت عالی و اتاق عملیات مشترک تبدیل به یک شبکه گسترده شده است و اگر دشمن بخواهد اشتباه اضافی کند این شبکه در سریع‌ترین زمان ممکن زمین را بر سرشان خراب خواهد کرد، افزود: همه آزادی خواهان جهان در تمام قاره‌ها با فریاد زنده باد فلسطین و مرگ بر اسرائیل به میدان آمده اند. یعنی یک اتفاق بزرگ در راه هست و فلسطین کلید اتحاد و پیروزی بر علیه دشمنان جهان است.

حاج علی اکبری گفت: نتایج طوفان الاقصی معلوم است. این عملیات پیش دستانه برای پیشگیری از ظلم‌ها و جنایت‌های صهیونیست‌ها بود. روز طوفان الاقصی را باید یوم البرکت برای فلسطینی‌ها و روز یوم النکبت برای صهیونیست‌ها دید و از این به بعد حتما برکت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: طوفان الاقصی شکستی غیر قابل ترمیم را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد و نشان داد نابودی صهیونیست‌ها نه فقط ممکن بلکه به زودی اتفاق خواهد افتاد. به تعبیر سید مقاومت لانه صهیونیست‌ها مثل خانه عنکبوت سست و نابود شدنی است.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان گفت: این عملیات پوشالی بودن ساختار‌های جهانی را نشان داد. از واقعیت اروپای به اصطلاح متمدن پرده برداری کرد. آن‌ها در کمال بی آبرویی از صهیونیست‌ها حمایت کردند و خلاصه این عملیات نشان داد نظم نوین مقاومت در راه است و نظم آمریکایی بر هم ریخته است؛ و پرچم این نظم نیز به نام قرآن به نام اسلام  و به نام حضرت محمد (ع) بر افراشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
ای خدا ... ما را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
کاملا درسته فقط البته تقسیمش بقیه تخیلاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
اصلا نامگذاری طوفان الاقصی نابجا بود و مقاومت باید اسم این عملیات رو ضرب شصت کوچک می گذاشت زیرا نام طوفان الاقصی
یعنی حداکثر توان که اسمش رو گذاشتیم طوفان ، ولی ضرب شصت همانطور که می دانید یعنی این تازه اول کاره و هنوز خیلی از توانایی هامون رو به شما نشون ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
این چه طوفانیه که داره خوده مردم فلسطین رو می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
لطفا در کل کشور امام جمعه های فعال و انقلابی و عدالتخواه، بگمارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
از ایران خودمون صحبت کنیم از تاریخ ایران از تاریخ ایران باستان صحبت کنید حاجی تاریخ ایران چطور تقسیم می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
خاطر نقطه عطف
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
سلام،

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
علیک سلام
آخرین اخبار