برداشت پنبه از زمین‌های کشاورزی فارس آغاز شد

در حال حاضر برداشت پنبه از ۱۹ هزار و ۳۴۳ هکتار از مزارع استان فارس آغاز شده و فعالان در این حوزه پیش‌بینی می‌کنند بیش از ۶۷ هزار تن وش پنبه از این مزارع برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز برداشت پنبه از ۱۹ هزار و ۳۴۳ هکتار از مزارع این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۷ هزار تن وش پنبه برداشت شود.

مهدی صادقی ادامه داد: حدود چهار هزار هکتار از مزارع پنبه این استان قابلیت برداشت مکانیزه دارد که در حاضر تنها یک دستگاه کمبیان برداشت و هشت دستگاه غوزه چین در امر برداشت فعال هستند.

او با بیان اینکه حداقل پنج دستگاه کمباین وش چین پنبه دیگر در استان فارس مورد نیاز است، گفت: در حال حاضر ۶مرکز خرید، محصول وش تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند.

به گفته صادقی این مراکز شامل سه مرکز کارخانجات پنبه پاک‌کنی شهرستان داراب، دو مرکز شهرستان لارستان و یک مرکز در هر کدام از شهرستان‌های زرین دشت و فسا می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: کمبود کمباین وش چین برای برداشت مکانیزه و عدم وجود نقدینگی کافی در کارخانجات پنبه پاک‌کنی برای پرداخت به موقع وجوه محصول خریداری شده از کشاورزان از عمده مشکلات موجود پیش‌روی پنبه‌کاران است.

بدون شک کشت پنبه در استان فارس نیز به دلیل تأمین نیاز مردم، ارزش افزوده بالایی را برای کشاورزان و استان با خود به همراه خواهد داشت، لذا باید تدابیر لازم برای کشت این محصول در مناطقی که از ظرفیت‌های لازم برخوردار هستند اتخاذ شود تا کشاورزان بیش از پیش کشت محصولات کم‌آب بر را در اولویت قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار