اتصال مشترکین به فیبرنوری در کشور به ۲۰ میلیون افزایش می‌یابد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:بنا بر اهتمام دولت سیزدهم مقرر شده است تا حدود ۲۰ میلیون اتصال مشترکین به فیبرنوری انجام شود.

میثم عابدی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه اینترنت روستایی را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: پوشش ارتباطی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است و تلاش می‌شود به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود و سپس روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، سهم این وزارتخانه از منابع اشتغالزای تسهیلات تبصره ۱۸ را ۵۰ هزار میلیارد ریال (پنج هزار میلیارد تومان) است که سهم استان از این تسهیلات حدود سه هزار میلیارد ریال است که هنوز جذب نشده و برای جذب به موقع این تسهیلات می‌طلبد سختگیری‌های موجود از میان برداشته شود.

وی توسعه اقتصاد دیجیتال را از مهمترین برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: برای توفیق در این مسیر نخستین گامی که باید برداشته شود، تربیت نیروی انسانی توانمند است که اجرای این مهم را از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد جهانی به شکل دیجیتال درآمده است، تصریح کرد: ما نیز باید به این سمت هدایت شویم به طوری‌که در همان ابتدای دولت سیزدهم به دستور وزیر کارگروه اقتصاد دیجیتال تشکیل و شرح وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.

عابدی در ادامه به آموزش مهارت‌های دیجتیال برای دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش مهارت‌های دیجیتال برای ۱۰ هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری با هدف عدالت آموزشی، آموزش مهارت‌های کاربردی برای زندگی بهتر و اشتغالزایی اجرا می‌شود و این دوره‌های آموزشی به صورت ملی و رایگان برگزار می‌شود، اما برای اجرای مطلوب آن نیاز است تا امکانات و تجهیزات مدارس تقویت شود.

وی یادآور شد: برای توسعه پوشش ارتباطی در روستا‌های چهارمحال و بختیاری نیز می‌طلبد تا نمایندگان مجلس و مسوولان این استان مطالبه‌گری و پیگیری بیشتری داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین با توجه به اینکه این استان شرکت‌های توانمندی در حوزه ICT ندارد پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بزرگ را منوط به راه‌اندازی دفتر و نمایندگی در استان‌های کوچک کرده‌ایم که استان‌ها نیز باید در این خصوص همراهی و همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار