لزوم تقویت تربیت و پرورش در نظام تعلیم و تربیت

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت و پرورش در نظام تعلیم و تربیت مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه الگوگیری در نظام تعلیم و تربیت از زندگی اهل بیت (ع) یک نکته اساسی و کلیدی است اظهار داشت: باید به آموزش به صورت جدی پرداخته شود تا زمینه علم‌آموزی فراهم و عدالت آموزشی برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت از مسائل کلیدی در نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: در زمان حاضر پرورش مغفول مانده و باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته امام جمعه شهرکرد، در نظام آموزش و پرورش در عرصه تربیت و پرورش به میزان کافی و ساختاری کار نشده است و جا دارد در این بخش بیشتر توجه شود تا در کنار مسائل آموزشی مسائل تربیتی نیز به صورت جدی پرداخته شود.

نکونام به نگاه مثبت و ارزشمند و عاقبت نگر در عرصه تعلیم و تربیت و علم و آموزش اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت خیران در این عرصه استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد به کمبود‌های نظام آموزش و پرورش به خصوص در تامین معلم و نامناسب بودن فضا‌های آموزشی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: در استان این کمبود‌ها با تدابیر لازم رفع شد تا نظام آموزشی و پرورشی را فعال‌تر از آنچه که هست داشته باشیم.

وی اظهار داشت: نوسازی مدارس باید از ظرفیت خیران برای احداث و نوسازی و تجهیز مدارس استفاده کند.

نکونام با اشاره به نبود و کمبود فضای آموزشی در مقطع متوسطه در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد قابل توجهی از مدارس به تجهیزات نیاز دارد که باید برای برطرف کردن این کاستی‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت انجام سفر‌های مدیران کشور به مناطق مختلف برای شناسایی مشکلات گفت: این سفر‌ها باید با هدف احصا و ارزیابی مشکلات از نزدیک و ثبت دستاورد‌های مناسب به خصوص برای مناطق محروم باید انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار