تلاش برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان آبادان

پلیس آبادان با هدف جلوگیری از آسیب های اجتماعی میان دانش آموزان این شهرستان کارگاه آموزشی برگزار کرد.

سروان امیرسام کمایی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان گفت : پلیس آبادان همگام با آموزش و پرورش این شهرستان دوره های آموزشی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی را برگزار می کند تا با کمک کارشناسان خود و این اداره مشاوره هایی در خصوص بهبود و اصلاح شرایط صورت گیرد.

به گفته او در حال حاضر به دلیل مشغله زیاد خانواده ها بسیاری از دانش آموزان حجم بالایی از وقت خود را صرف شبکه های مجازی می کنند.

این مسئول با تاکید بر آنکه همه آگاهی ها را نمی توان در مدرسه یاد داد و نیاز به توجه خانواده ها هم وجود دارد گفت : دوره های آموزشی پلیس عمدتا با حضور اولیای دانش آموزان و دانش آموزان در دو بخش جدا و متناسب با جامعه هدف ارائه می شود.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی از جمله انتشار تصاویر خانوادگی در شبکه های اجتماعی، قدرت نه گفتن،عواقب اعتماد به افراد ناشناس،کلاهبرداری،آسیب های روحی و روانی از طریق ورود به هرزه نگارها و شبکه های اجتماعی غیرمتعارف،خطرات و آسیب های مصرف مواد مخدر توهم زا،چگونگی مراقبت از فرزند،ارتباط تنگاتنگ و دوستی با فرزند و پیشگیری از سرقت منزل و موبایل از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه آموزشی پلیس در 2 بخش متفاوت با خانواده ها و دانش آموزان بود.

سروان کمایی همچنین از دستگاه های مسئول فرهنگی خواست که در جهت مصون سازی خانواده ها و فرزندان کشور از آسیب های اجتماعی ،پلیس را یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.