۱۵ باند سازمان‌یافته جرائم در سیستان و بلوچستان متلاشی شد/ دستگیری ۸۲۰ متهم

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اجرای هفتمین مرحله طرح رعد با انهدام ۱۵ باند سازمان‌یافته جرائم و دستگیری ۸۲۰ نفر متهم در اجرای این طرح خبر داد.

 سردار دوستعلی جلیلیان در جمع اصحاب رسانه از اجرای هفتمین مرحله از طرح عملیاتی رعد با هدف برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی و ضربه‌زدن به کانون جرایم در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح پس از کار اطلاعاتی و عملیاتی متعدد و منسجم در اقصی نقاط استان توسط مأموران جان بر کف پلیس به انجام رسید.

وی افزود: آمار جرائم در حوزه‌های مختلف برابر تجزیه، تحلیل و رصد انجام شده کاهش چشمگیری داشته و امنیت قابل‌قبولی در سیستان و بلوچستان حاکم است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در اجرای این طرح ۸۲۰ متهم دستگیر، ۱۵ باند سازمان‌یافته انواع جرائم متلاشی شد، همچنین ۱۸۸ قبضه انواع سلاح غیرمجاز جنگی کشف و ۲.۵ تن انواع مواد مخدر در سطح سیستان و بلوچستان کشف شد.

وی اذعان کرد: پنج نفر از اشرار و قاچاقچیان مسلح در این مرحله دستگیر شدند که ۲ نفر آن‌ها به هلاکت رسیدند.

سردار جلیلیان گفت: ارزش اموال مکشوفه در فضای حقیقی بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال بود و در فضای سایبری نیز ۸۵ مورد برخورد قضایی صورت گرفت و منجر به تشکیل پرونده شد.

وی اظهار کرد: در حوزه ایجابی و اقناعی ۷۰ درصد از پرونده‌ها که جنبه عمومی جرم نداشته و قابل‌گذشت بودند با استفاده از مشاوران خبره منجر به مصالحه شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه جذب پلیس افتخاری نیز در ۶ماهه نخست سال یک هزار و ۸۱۲ نفر جذب شده و در فعالیت‌های پلیسی ارائه خدمت می‌کنند.

وی از تداوم طرح‌های عملیاتی و ضربتی و فوریتی پلیس در سیستان و بلوچستان خبر داد و تأکید کرد: طرح‌های عملیاتی در جهت برقراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان اجرا خواهد شد، تمام تلاش ما این است که احساس امنیت در جای‌جای استان حاکم شود.

سردار جلیلیان گفت: مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که این استان جای امنی برای آن‌ها نیست و قاطعانه و به‌حکم‌قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

برچسب ها: فراجا ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار