دستگیری ۲ هزار و ۳۳۰ نفر در زمینه مواد مخدر

امسال دوهزار و ۳۳۰ معتاد، قاچاقچی، خرده‌فروش مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمان ریاحی رئیس پلیس مباره با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال، یک تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان در عملیات‌های مختلف ایست و بازرسی و پاکسازی مناطق آلوده کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مدت دوهزار و ۳۳۰ نفر در زمینه مواد مخدر از جمله معتادان، قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر شدند، که بیشترین تعداد دستگیرشدگان در گروه سنی زیر۴۰ سال بودند.

ریاحی با اشاره به اینکه بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر سنتی بود، اظهار کرد: بیشترین میزان مواد مخدر کشف شده در عملیات‌های پاکسازی مناطق آلوده استان کشف شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در این مدت انهدام باند‌های تهیه و توزیع مواد مخدر در استان ۱۰ درصد افزایش داشت و ۳۷ باب مغازه و خانه که محلی برای تهیه و توزیع مواد مخدر بودند، نیز پلمب شده است.

ریاحی اضافه کرد: برای جمع‌آوری خرده فروشان و همچنین معتادان متجاهر در استان طرح‌های مختلف در دست اجراست که در این طرح‌ها، معتادان متجاهر شناسایی و جمع‌آوری و به مراکز نگهداری و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی دستگیری معتادان متجاهر و خُرده فروشان مواد مخدر در استان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید"طرح آرامش در شهر" برای ناامن‌سازی و پاکسازی محیط‌های آلوده، در مناطق آلوده و حاشیه مدارس استان اجرا شد که در این طرح ۸۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۹۵ نفر مجرمان مواد مخدر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اقدامات فرهنگی برای دوهزار و ۳۰۰ نفر گفت: جامعه هدف این دوره‌های آموزشی بیشتر مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، محیط‌های کارگری و خانواده‌های آسیب‌پذیر بود.

ریاحی با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور و استان کاهش یافته است، افزود: ایجاد امنیت در جامعه باید مردم محور باشد و مردم در کنار پلیس باشند تا امنیت پایدار برقرار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار