تولید بیش از هزارو ۸۶۴ تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال در مجموع از کشتار ۵۳ هزار و ۷۶۲ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان بیش از هزار و ۸۶۳ تُن گوشت قرمز استحصال شد.

 ابراهیم تقوایی گفت: شش ماهه نخست امسال در ۴۹ هزار و ۷۸۳ رأس دام سبک و سه هزار و ۹۷۹ راس دام سنگین (گاو و گوساله) در کشتارگاه‌های استان کشتار شدند.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال ۶۳ هزار راس دام سبک و پنج هزار و ۴۹ راس دام سنگین کشتار و در مجموع دو هزارو ۲۱۵ تُن گوشت استحصال شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان در ادامه گران بودن بهای گوشت قرمز و افزایش مصرف گوشت مرغ را از علل کاهش کشتار دام سبک و سنگین در استان عنوان کرد.

افزایش چهار درصدی تولید گوشت مرغ در استان

تقوایی در ادامه با اشاره به کشتار مرغ گفت: کشتار مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های طیور استان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته تقوایی شش ماهه نخست امسال در کشتارگاه‌های طیور استان هشت میلیون و ۵۱۹ هزار قطعه مرغ گوشتی کشتار و ۱۵ هزار ۷۵۸ تُن گوشت سفید تولید شد.

وی اضافه کرد: این میزان در مدت مشابه پارسال هشت میلیون و ۱۴۱ هزار قطعه مرغ گوشتی بود که ۱۴ هزارو ۹۵۸ تُن گوشت سفید تولید شده بود

برچسب ها: گوشت قرمز ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.