معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

سکوت دولت های مدعی حقوق بشر درمقابل نسل کشی مردم غزه لکه ننگی در تاریخ خواهد ماند

قویدل گفت: سکوت دولت های  مدعی حقوق بشر، توسعه یافتگی و تمدن در مقابل جنایت های جنگی رژیم غاصب صهیونیستی  و نسل کشی مردم غزه  به عنوان لکه ننگی در تاریخ جهان خواهد ماند. 



سیدمهدی قویدل  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عصر  امروز در  نشست مسئولان قضایی استان کرمان با اصحاب رسانه شهرستان سیرجان  اظهار داشت: وضعیت جدیدی که جهان با آن مواجه است و درگیری‌هایی که بوجود آمده است جنگ حق علیه باطل است و در این جنگ سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌هایی که همیشه مدعی دفاع از کودکان و زنان بوده‌اند، ولی در این موضوع مهم که یک نسل کشی و جنایت جنگی است سکوت کرده اند  و نقاب از چهره واقعی آنان برداشته شد.   

وی با اشاره به اینکه نفوذ و قدرت ایران در منطقه و جهان قابل توجه است، تصریح کرد: امروزه بیش از ۳۰۰ رسانه فارسی زبان بر علیه ایران سیاه نمایی،  برنامه سازی و تولید محتوا می‌کنند تا قدرت ایران را به چالش بکشند.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: ایران یک کشور کاملا قدرتمند در بحث علمی،  نظامی، نانو، دانش بنیان، صنایع و معادن و... است و همین برتری‌ها نیز باعث شده که دشمنان تحریم‌ها واهداف شوم خود را برای این کشور اعمال کنند.   

میزان خشونت‌های رفتاری و گفتاری در سیرجان نگران کننده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتهام‌های سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، تخریب، کلاهبرداری، تهدید، نگهداری مواد مخدر، رانندگی بدون پروانه  رسمی و ایراد جرح عمدی با چاقو  اتهامات اول شهرستان سیرجان هستند.

 قویدل ده  خواسته ابتدایی اول شهرستان سیرجان را به ترتیب مطالبه خسارت دادرسی، تامین خواسته، مطالبه خسارت تاخیر تادیه همزمان با خواسته اصلی، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی  دادرسی، مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالب خسارت، دستور موقت، درخواست صدور اجراییه نسبت به چک بلامحل و مطالبه مهریه کرد.    

وی افزود:در حال حاضر بیش از ١٢هزار نفر از شهروندان کرمانی در سامانه ارتباطات مردمی قوه قضاییه یا همان سجام ثبت نام نموده اند و از ابتدای سال بیش از ۷۰۰ گزارش به این سامانه ارسال شده است.

این مقام قضایی اعلام کرد:۴۰۳ مصلح و حکمین قرآنی در شهرستان سیرجان در حال فعالیت هستند و طی چند ماه اخیر ۳۴۵ فقره پرونده به مصلحین ارجاع که ۸۱ پرونده به صلح و سازش رسیده است.

یکم الی ۱۵ آبان مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در کرمان
وی  ضمن دعوت  از کلیه اصحاب رسانه استان کرمان جهت شرکت در چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، گفت:اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را از یکم الی ۱۵ آبان ماه به نشانی پست الکترونیکی  Edalat.kr۹۶@gmail.com  ارسال کنند. 

این مقام قضایی گفت:اصحاب رسانه استان کرمان فعال در خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری  و رسانه‌های مکتوب (روزنامه‌های محلی، روزنامه‌های سراسری، هفته نامه ها، دو هفته نامه‌ها و ماهنامه ها)  در پنج بخش  در این جشنواره به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به جشنواره در دو قسمت کمی و کیفی مورد ارزیابی هیات داوران قرار می‌گیرند، اعلام کرد:علاقه مندان می‌توانند آثار برگزیده  خود را در ۵ بخش:خبر، تیتر، (گزارش، مصاحبه، یادداشت)، تولیدات چند رسانه‌ای ازجمله (اینفوگرافیک، پوستر، گزارش تصویری، عکس، گزارش ویدئویی و کلیپ) و همچنین بخش ویژه  شامل نقد عملکرد و فعالیت‌های قوه قضاییه با محوریت سند تحول وتعالی قوه قضاییه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مقام قضایی اضافه کرد:علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده جزییات فراخوان جشنواره به سایت دادگستری استان کرمان به نشانی https://dadgostari-kr.eadl.ir  مراجعه کنند.
 وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در  مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان مستقر و آماده پاسخگویی به سوالات خبرنگاران می‌باشد، افزود: شماره تماس‌های ۰۳۴-۳۱۲۲۶۶۰۱-۳۱۲۲۶۶۰۲  از ساعت ۷:۱۵ صبح الی ۱۳:۴۵ دقیقه پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.