بازداشت بیش از یکصد تن در تظاهرات ضدصهیونیستی مصر

تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین در مصر با بازداشت شماری از تظاهرکنندگان همراه بود.

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کشتار بی رحمانه غیرنظامیان باعث جریحه دار شدن احساسات مردم جهان شده است به طوری که حتی در پایتخت کشور‌های غربی همچون لندن صد‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمدند و این اقدامات را محکوم کرده اند. با این حال، دولت‌ها به دنبال آرام ساختن جو ضدصهیونیستی در کشور‌های خود هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وکلای مدافع تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین در مصر اعلام کردند مقامات امنیتی بیش از یکصد تن از تظاهرکنندگان مصری را درپی اعتراض به کشتار مردم غزه بازداشت کرده اند. 

دولت مصر که با فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها رابطه دارد از آن بیم دارد که گسترش این تظاهرات به سایر مسائل کشیده شود. تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین در تظاهرات خود وارد میدان تحریر قاهره شدند که در سال ۲۰۱۱ کانون اعتراضات به دولت حسنی مبارک، رئیس جمهور وقت مصر بود. 

نیرو‌های امنیتی به همین دلیل سریعا وارد عمل شده و تظاهرکنندگان را متفرق کردند. تظاهرات بدون مجوز در مصر ممنوع است و میدان تحریر به دلیل سوابق گذشته اش در این باره در کانون توجه نیرو‌های امنیتی است. 

نبی الگانادی، وکیل حقوق بشر مصر در این باره گفت: نزدیک به ۴۰ تظاهرکننده در مصر دستگیر شده اند. همچنین نیرو‌های امنیتی ۶۵ تظاهر کننده را در اسکندریه بازداشت کرده اند. دادستانی قاهره ۱۴ تن از بازداشت شدگان را به دادگاه فراخوانده است. 

با این حال، مقامات امنیتی با بررسی سوابق بازداشت شدگان در حال آزادسازی شماری از آن‌ها هستند. تاکنون ۱۸ تظاهرکننده بازداشت شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۰:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
الحمدالله وجدان خفته ملت مصربعد از چند ماه از خواب غفلت بیدار شد و کشوری با ان سابقه تاریخی در جهان عرب گویا همه چیز خود را در پشت اهرام ثلاثه جا گذاشته بود است و اینک یواش یواش در پی یافتن ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه دولت خیانتکار مصر
آخرین اخبار