توضیحات مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در خصوص مطالبات سفالگران لالجین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در خصوص آخرین وضعیت مسائل و مشکلات سفالگران لالجین و خدمات ارائه شده به آن ها توضیحاتی داد.

تعدادی از سرمایه گذاران در فاز دوم شهرک صنعتی لالجین امروز سه شنبه مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران گردهم آمدند تا مطالبات خود را نسبت به نحوه قیمت‌گذاری و شرایط واگذاری توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان به گوش دولتمردان برسانند که این اتفاق در فضای مجازی بازتاب داشت.

این افراد خواستار قیمت‌گذاری عادلانه زمین در شهرک صنعتی لالجین و پیگیری مسئولان در این رابطه شدند.

مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان  در خصوص این مطالبه گفت: این افراد در اراضی شهرک صنعتی ناحیه ۲ زمین دریافت کرده اند که سررسید آنها فرا رسیده و به دلیل اینکه بازار و صادرات خوبی نداشتند، توان بازپرداخت اقساط خود را ندارند.

وی افزود: این سفالگران در واقع تجمع نکردند بلکه خواستار رفع مشکلات خود و دیدار با معاون وزیر صنعت بودند که جلسه ای برای آنها برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ادامه داد: در استان همدان نیز با همراهی و حمایت های ویژه استاندار و سایر مسوولان در چند مرحله امهال تسهیلات بانکی و تنفس به آنها داده شده و به صورت ویژه شرایط خاص نقد و اقساط برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته حقیقی، ۳۰ نفر از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی لالجین امروز در تهران خواستار اعطای فرصت برای بازپرداخت اقساط خود در قبال زمین های واگذار شده شدند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرک صنعتی لالجین ناحیه ۲ حدود ۶۷ قرار داد با سرمایه گذاران بسته شده است که در ساخت و ساز، پرداخت ها و تحویل زمین نهایت همکاری و مساعدت با آنها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: با توجه به اینکه سفال لالجین از ظرفیت خوبی برخوردار است و افراد شاغل در این شهر با مشکل مواجه بودند از سال گذشته تاکنون هر ۲ هفته یکبار نشستی با حضور مسوولان مربوطه برای رفع مشکل آنها برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این جلسات مشکلات اساسی سرمایه گذاران رفع شده و برخی از مسایل آنها باقی مانده که آن هم به دلیل کاهش بازار فروش محصول است که موجب شده تا برخی سرمایه گذاران توان بازپرداخت تسهیلات را نداشته باشند.

بر اساس اخرین آمارها حدود هزار و ۲۰۰ کارگاه سفال خانگی و کارگاهی در سطح شهرستان بهار و نیز ۳۲۰ واحد تولیدی سفال و سرامیک واقع در شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین فعال هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار