علوم پزشکی مشهد در حوزه نظارت بر مواد غذایی موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی بازدیدهای دوره‌ای از عملکرد اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه توانست رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

رضایی روز سه‌شنبه گفت: کارشناسان سازمان غذا و دارو کل کشور بازدید‌هایی را در چهار سطح از اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می‌دهند و عملکرد حوزه‌های مختلف را ارزیابی می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه موفق به کسب رتبه کشوری شد.

وی ادامه داد: ماه گذشته نیز ارزیابی از اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده است که در این بازدید، عملکرد همکاران، نحوه فعالیت و اطلاعات موجود در سامانه‌ها به خصوص سامانه "اف. ام اس" که تمامی عملکرد ارباب رجوع، پروانه‌های ساخت و بهره‌برداری و بازدید‌ها به صورت گزارش لحظه به لحظه قابل نمایش است و نیز خودارزیابی از حوزه‌های مختلف، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پاسخگویی به ارباب رجوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در چارچوب قانون سلامت مصرف کننده نیز در ارزیابی‌ها مد نظر است چرا که این اقدام موجب شده تا ارباب رجوع از ارایه خدمات این حوزه رضایت نسبی به دست آورد.

رضایی افزود: هم اینک اطلاعات تغذیه‌ای عموم مردم در حد مطلوبی است، اما استفاده از منابع علمی در زمینه سلامت تغذیه اهمیت دارد و مردم نباید در فضای مجازی بنا بر نظر افراد فاقد صلاحیت از مواد غذایی نامناسب استفاده کنند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در فضای مجازی استفاده از سنگ نمک و نمک دریا مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که این نمک‌ها می‌تواند آسیب جدی به سلامت افراد بزند.

دیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه می‌شود مردم در هنگام خرید مواد غذایی به اطلاعات تغذیه‌ای مندرج روی بسته، پروانه ساخت و لوگوی اداره استاندارد توجه ویژه‌ای کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار