کرملین گمانه زنی‌ها درباره بیماری پوتین را تکذیب کرد

کاخ کرملین گمانه زنی‌های منفی درباره وضعیت جسمانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و موضوع بیماری وی را تکذیب کرد.

 خبرگزاری رویترز نوشت: کرملین ضمن تکذیب گمانه زنی‌ها درباره بیماری پوتین اعلام کرد که رئیس جمهوری از نظر جسمانی در وضعیت خوب و در سلامت بسر می‌برد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در نشست عادی با خبرنگاران، همچنین گمانه زنی‌ها در باره استفاده پوتین از بدل را تکذیب کرد و آن را «دروغ و پوچ» خواند.

بعد از انتشار گزارشی بدون منبع از یک کانال تلگرامی روسی که برخی از رسانه‌های غربی نیز از آن برداشت کردند، مبنی بر این که پوتین عصر یکشنبه دچار یک بیمار جدی شده است، خبرنگاران مساله سلامت پوتین را از پسکوف سوال کردند.

رویترز، پوتین را علاقه‌مند به جودو و فردی که از خود تصور یک «فرد شکست ناپذیر» به نمایش گذاشته توصیف کرد و نوشت او در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) وارد ۷۱ سالگی شد.

به نوشته این خبرگزاری، پوتین نشست‌های فشرده‌ای را برگزار می‌کند و در انظار عمومی حاضر می‌شود که بسیاری از آن‌ها در تلویزیون پخش می‌شوند. برنامه اخیر او سفر به چین در هفته گذشته بود که در مسیر بازگشت در دو شهر روسیه نیز توقف داشت.

رویترز نوشت: رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۰، شایعات طولانی مبنی بر استفاده از بدل را تکذیب کرد، اگرچه گفت که در گذشته یک بار به دلایل امنیتی به او پیشنهاد شده بود از بدل استفاده کند.

این خبرگزاری افزود: پسکوف در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران درباره ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر این که روسیه طرح موشک‌های «سوپردوپر» (هایپرسونیک) آمریکایی را سرقت کرده، گفت: ما موشک‌های فوق العاده‌ای داریم که مشابه آن در جهان وجود ندارد و ما بیش از یکی از آن‌ها را داریم.

وی درباره تحریم‌های روسیه گفت: از آنجایی که بیش از یک دهه با سازوکار تحریم‌ها بسر برده ایم این موضوع باعث هراس مسکو نمی‌شود.

پسکوف درباره اوضاع خاورمیانه اظهار داشت: اوضاع در خاورمیانه وخیم است و جنگ واقعی در آن جریان دارد. کرملین به حماس توصیه کرده همه اسرا را آزاد کند.

این مقام روس درباره انتخابات محلی در مناطق تحت حکومت نظامی اظهار داشت: وضعیت ویژه نیازمند ابتکارات قانونی بیشتری است که در حال انجام است.

سخنگوی کرملین درباره مشکلات ناشی از کمبود مهمات در کی یف گفت ظرفیت غرب برای تامین آن در اوکراین محدود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار