تهدیدات سایبری و زیستی، اولویت گلستان در پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان گفت: تهدیدات سایبری و زیستی، اولویت این استان در پدافند غیرعامل است.

محمدتقی محمدی  امروز در نشستی خبری در آستانه هفته پدافند غیرعامل گفت: بر اساس مطالعات، تهدیدات مبنا در استان گلستان به سبب منابع طبیعی، جنگل، دریا، زراعت، دامداری و شیلات، تهدیدات زیستی است.

محمدی ادامه داد:، اما در سال‌های اخیر به ویژه پارسال و امسال، به علت وابستگی به فضای مجازی و تمرکز دشمن بر این بخش، تهدیدات سایبری در اولویت قرار گرفته است.

او گفت: البته در این خصوص دستورالعمل‌ها و قوانین مناسب به همه دستگاه‌ها ارائه و در نیمه نخست امسال، ۲۰ کارگروه تخصصی در این حوزه، ۲۷ کارگاه آموزشی، ۱۰ مانور تخصصی و ۲ همایش برگزار شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان با اشاره به هفته پدافند غیرعامل (۳ تا ۱۰ آبان) گفت: شعار امسال این هفته، "ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید" است.

محمدی افزود: امسال اجرای حدود ۶۰۰ برنامه در استان پیش بینی شده که مهمترین آن‌ها برگزاری رزمایش مقابله با حوادث شیمیایی، بازدید از طرح‌های استانی مثل لایروبی خلیج گرگان و بازدید صنایع شیمیایی مواد پرخطر، بر پایی کارگاه‌ها و مانور‌های تخصصی است.

او با بیان اینکه پارسال ۱۸ میلیارد تومان از محل یک درصد اعتبارات پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی هزینه شد، اضافه کرد: باید سطح رعایت الزامات پدافند غیرعامل به سطح پایدار و قابل قبول برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.