استفاده از پساب فاضلاب وظیفه تمام واحد‌های صنعتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : مطابق قانون و بر اساس قرارداد‌های منعقد شده تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام واحد‌های صنعتی این استان برای تامین آب مورد نیاز باید از پساب فاضلاب استفاده کنند.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در وضعیت قرمز خشکسالی قرار دارد و مدیریت مصرف آب یکی از اولویت‌های استان باید باشد چراکه امروز ما سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب فاضلاب شهر که معادل نیمی از ظرفیت سد گاوشان است، بعد از ورود به تصفیه خانه، از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون، صنایع باید از پساب تصفیه خانه‌ها استفاده کنند و این قانون در استان به درستی اجرایی نشده است اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه‌های متولی اولین قرارداد در تصفیه خانه اسلام آبادغرب به مبلغ هر مترمکعب ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان منعقد شد و در آینده هم سایر پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها هم خط لوله‌ها لازم را نصب می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امروز بزرگترین سازه آبخیزداری در تنگه کنشت کرمانشاه وجود دارد گفت: در سنوات گذشته یک میلیون مترمکعب آب سیلاب شهرک‌های شمالی کرمانشاه را در برمی گرفت، اما سال گذشته با اجرای ۱۵ بند و سازه آبخیزداری توانستیم سیستم قنات معکوس را اجرایی کنیم تا آب از بالا به سمت سفره‌های زیرزمینی هدایت شود.

یگانه با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان کرمانشاه فرصتی است که باید از آن بهره ببریم افزود: امروز در مدیریت بحران استان و با همکاری همه دستگاه‌های متولی، وضعیت مطلوبی داریم، اما اگر نتوانیم از نعمتی، چون باران بهره ببریم، تبدیل به نغمت و ویرانی خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.