صدور ۳۶ پروانه و گواهی تحقیق و توسعه برای بنگاه‌های صنعتی گلستان

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت گلستان گفت: تاکنون ۳۶ پروانه تحقیق و توسعه برای بنگاه‌های صنعتی فعال در استان صادر شده است.

مهدی کاظمی گفت: در سال گذشته تعداد ۵ فقره پروانه تحقیق و توسعه (R&D) در استان گلستان صادر شده است.

او افزود: پروانه تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی و سطح تکنولوژی و مدیریتی شایسته‌ای هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: در طول ۱۲ ماهه سال گذشته، تعداد ۹ فقره مجوز فنی و مهندسی صادر و تمدید شده که مشتمل بر صدور ۴ جواز فنی و مهندسی و همچنین تمدید ۲ فقره جواز فنی و مهندسی و ۳ فقره پروانه فنی و مهندسی است.

کاظمی یادآور شد: مجوز‌های فنی و مهندسی برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای مهارت و ایده‌های نو و خلاقانه در زمینه‌های علمی و تخصصی مرتبط با حوزه‌های صنعتی و معدنی بوده قابلیت صدور دارد.

او ادامه داد: فرآیند آن به به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب (behinyab.ir) انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط دو روز کاری صادر می‌شود و همچنین کلیه دارندگان جواز فنی و مهندسی می‌توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام کنند.

کاظمی بیان کرد: اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در اسرع وقت است تا بزودی با تجهیز واحد‌های تولیدی استان به واحد‌های تحقیق و توسعه شاهد پیشرفت و تعالی استان گلستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.