معاون قضایی دادگستری استان کرمان:

سلاح‌ها باید در شرق استان کرمان، جمع آوری شوند

قویدل گفت: امنیت، مهم ترین مولفه سرمایه گذاری است و باید سلاح‌ها در شرق استان کرمان جمع آوری شوند.

 سید مهدی قویدل در نشست با جمعی از سران طوایف فعال در شرق استان کرمان با اشاره به اینکه نفوذ و قدرت ایران در منطقه و جهان قابل توجه است، گفت: امروزه بیش از ۳۰۰ رسانه فارسی زبان  علیه ایران سیاه نمایی، برنامه سازی و تولید محتوا می‌کنند تا قدرت ایران را به چالش بکشند.

او ادامه داد: ایران، یک کشور کاملا قدرتمند در بحث علمی،   نظامی، نانو، دانش بنیان، صنایع و معادن و... است و همین برتری‌ها نیز باعث این شده است که دشمنان تحریم‌ها و اهداف شوم خود را برای این کشور اعمال کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، ترور برخی شخصیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، بیان داشت: علاوه بر موارد ذکر شده، دشمن هم اکنون جوانان و نسل جوان را مورد تهاجمات فرهنگی قرار داده است تا از این طریق به آن‌ها آسیب وارد کند.

او با بیان اینکه دشمن  قصد ایجاد شکاف بین مردم به ویژه جوانان و نظام را دارد، بیان کرد: در اغتشاشات پارسال، ما دیدیم همه آن‌هایی که پنهان و آشکار با ایران دشمنی داشتند، علیه ایران بسیج شدند تا در براندازی نظام کمک کنند؛ ولی فکر نمی‌کردند که کشور ایران، مردمی هوشیار دارد و میلیون‌ها نفر نیز مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، محاسبات آن‌ها کاملا اشتباه از کار درآمده است.

قویدل با تاکید بر اینکه دشمن برنامه ریزی کرده تا سلاح و مهمات در منطقه زیاد شود، گفت: اعتقاد داریم که خیلی از مسائل و آسیب‌ها و مشکلات را باید به همت مردم حل کرد و با استفاده از ظرفیت سران طوایف و ریش سفیدان، نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ قانون مداری گام برداشت.

او تاکید کرد: پشت خیلی از آسیب‌ها و جرائم جامعه  اعم از: قاچاق سوخت، ورود اسلحه به کشور، ورود اتباع غیرمجازو... اهداف دشمنان است و  همان گونه که شاهد بودیم در چند ماه اخیر در برخی نقاط استان کرمان تیم‌های تروریستی دستگیر شده اند که مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی دشمن بوده اند.

این مقام قضایی افزود: دشمن هدف دارد تا فرصتی برای افراد و جوانانی که اهلیت داشتن مجوز سلاح را ندارند، ایجاد کند تا آن‌ها را مسلح کند وجوان‌ها را مورد سواستفاده قرار داده و‌ یا به سمت افکار مغرضانه خود، سوق دهد.

او بیان داشت:  ما نباید اجازه دهیم که دشمن در سنت‌های حسنه‌ای که بین طوایف وجود دارد مانند، احترام گذاشتن به ریش سفید و بزرگ طایفه، نفوذ کند وبا تفرقه افکنی موجبات پیاده سازی اهداف خود را فراهم کنند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در شرق استان کرمان، برخی از رفتار‌های خشن  به واسطه استفاده از سلاح رخ می‌دهد که بعضا از سوی جوانان نا آگاه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین می‌طلبد که با ورود سران طوایف و آگاهی افراد از عواقب سوء آن، از این مشکلات جلوگیری شود.

او در ادامه به طرح جمع آوری سلاح و رواج صلح و سازش اشاره کردو از ثبت نام در سامانه جامع مردمی (سجام) سخن به میان آورد و ادامه داد: مردم باید با ثبت نام در سامانه جامع ارتباطات مردمی (سجام) به عنوان دیده بان پیشگیری، مسائل، مشکلات، آسیب‌ها و مطالبات قانونی جامعه را از طریق این سامانه به مسئولین قضایی استان منعکس کنند.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت در انتخابات پیشرو، بسیار مهم است و با هوشیاری و به صورت کامل و مشارکت چشمگیر نیز بدون شک، دشمن از نقشه‌های خود نا امید خواهد شد.

او با اشاره به اینکه امنیت، مهم‌ترین مولفه سرمایه گذاری است، افزود: با جمع آوری سلاح‌ها در شرق استان، باید ایجاد امنیت کنیم تا بتوانیم سرمایه گذار‌ها را جذب و از توانمندی‌های مردم منطقه در زمینه‌های مختلف که ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد برای اشتغال زایی و کاهش جرائم آسیب‌ها استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
چمع کردن اسلحه ربطی به امنیت نداره اینکه سلاح دردست چه کسانی باشدامنیت ازبین خواهد رفت برخی وقت ها نیاز هست سلاح در اخیار برخی مردم باشد البته اگر جان افراد بی گناه اهمیت دارد
آخرین اخبار