آموزش کشت مکانیزه غلات در بوشهر برگزار شد

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: برنامه آموزشی ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی پاییزه در روستای چاکوتاه بوشهر برگزار شد.

شهریار مرشدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز این رویداد آموزشی ترویجی در ۶ سازه ترویجی و دو مزرعه نوآوری در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان آغاز و تا فردا ادامه دارد.

وی افزود: معاونت بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی استان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این طرح همکاری دارند.

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در این دوره آموزشی کشاورزان استان بوشهر با موضوع کشت مکانیزه غلات آشنا می‌شوند.

مرشدی عنوان کرد: مهمترین اهداف این کاروان آموزشی ترویجی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و مساله یابی و مشکل‌گشایی با مشارکت بهره برداران است.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص طرح الگوی کشت ملی، توسعه کشت قراردادی، ارائه راهکار‌های علمی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین در استفاده از دستگاه‌های کارنده از جمله دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی استان بوشهر ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون، کاهش ضایعات، افزایش بهره وری مصرف آب، بیمه، مخاطرات و تاب آوری در عرصه تولید و طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها از اهداف اجرای این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.