بانویی نیکوکار ملک خود را وقف راه اندازی یک درمانگاه در رشت کرد

یک بانوی خیر و نوعدوست یکی از املاک خود به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان را با نیت راه‌اندازی یک درمانگاه در رشت وقف کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان (وبدا) اعلام کرد: حاجیه‌خانم صدیقه نوروز تفرشی، شش دانگ از یک آپارتمان ۲ طبقه به همراه زمینی به وسعت ۳۰۰ متر مربع به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در رشت را با نیت راه‌اندازی  درمانگاه خیریه چهارده معصوم علیه السلام به دانشگاه علوم پزشکی گیلان وقف کرده است.

قرار است در موقوفه بانو نوروز تفرشی، درمانگاهی راه‌اندازی شود که مردم منطقه به ویژه افراد بی‌بضاعت بدون پرداخت وجه و به صورت رایگان درمان شوند.

این بانوی نیکوکار و نوعدوست هدف از اقدام خود را از وقف موقوفه، جلب رضایت خدا و دعای خیر مردم به ویژه محرومان منطقه برشمرد و گفت: دوست دارم هرکسی که توان مالی ندارد در این مرکز به صورت رایگان خدمات سلامت را دریافت کند.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه تحویل ملک وقفی با تقدیر از ایثارگری و روحیه گذشت این بانوی خیر گفت: شهر رشت در حوزه سلامت به ویژه بهداشت محروم و کمتر توسعه‌یافته است.

او افزود: این ملک به زودی زیر بار خدمت به مردم برده می‌شود و می‌تواند به شمار بالایی از جمعیت منطقه، خدمات سلامت و آن هم به‌ صورت رایگان به محرومان ارائه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در حاشیه این وقف با تقدیر از این اقدام ارزشمند گفت: وقف این موقوفه یکی از بزرگ‌ترین موقوفات در حوزه بهداشت و درمان استان است.

بانویی نیکوکار ملک خود را وقف راه اندازی یک درمانگاه در رشت کرد

به گفته او، متولی وقف و مسئول عین و آبادانی ملک بانو صدیقه نوروز تفرشی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت نیز بر آن نظارت خواهد کرد.

بانویی نیکوکار ملک خود را وقف راه اندازی یک درمانگاه در رشت کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: در درمانگاه خیریه چهارده معصوم علیه السلام (موقوفه بانو نوروز تفرشی) خدمات رسیدگی به بانوان باردار، مراقبت‌های حین و بعد از بارداری، رسیدگی به دفن زباله بهداشتی در منطقه و خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.