ردیابی مگس میوه در ۵۴۰۰ هکتار از باغ‌های ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: در ۵ هزار و ۳۹۶ هکتار باغ‌های این شهرستان تاکنون ردیابی ایستگاهی و میدانی مگس میوه انجام و ۴ هزار و ۶۲۵ باغدار آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

او با اشاره به برگزاری دوره مهارتی دو روزه کنترل مگس میوه مدیترانه‌ای با تدریس محقق مرکز تحقیقات علوم کشاورزی و منابع طبیعی در روستای آسیابسر از توابع مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده شهرستان ساری، افزود: کارشناسان حفظ نباتات در پنج ایستگاه ردیابی و پیش آگاهی این شهرستان تغییرات جمعیتی این آفت را رصد می‌کنند.

علوی با بیان اینکه تسریع در برداشت تمامی میوه‌های رسیده در کاهش آلودگی باغ و پیشگیری از خسارت‌های احتمالی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: رعایت بهداشت باغ به ویژه جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتی متری خاک مورد تاکید است.

او با اشاره به نزدیکی زمان برداشت میوه مرکبات (ارقام پرتقال) به لزوم رعایت اصول فنی و بهداشتی برای کاهش ضایعات و خسارت‌های احتمالی ناشی از بیماری‌های انباری میوه تاکید کرد و افزود: میوه‌هایی برای ذخیره سازی و نگهداری در انبار مناسب است که عملیات به‌باغی مانند آبیاری، تغذیه، مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی، آبیاری و تغذیه در باغات به خوبی رعایت شده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.