حدود ۵۴ هزار فرد فاقد بیمه در مهاباد زیر پوشش بیمه سلامت

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۵۳ هزار و ۷۴۳ فرد فاقد بیمه در این شهرستان در قالب صندوق ایرانیان، زیر پوشش این نهاد قرار گرفته و از خدمات درمانی لازم برخوردار شدند.

فیصل رسولی رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۵۳ هزار و ۷۴۳ فرد فاقد بیمه در این شهرستان در قالب صندوق ایرانیان، زیر پوشش این نهاد قرار گرفته  که از این تعداد، ۴۰ هزار و ۷۰۰ نفر که جزء دهک‌های یک تا پنج بودند، به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح افراد تا قبل از تعیین دهک نیز به صورت رایگان بیمه می‌شوند تا مانند سایر بیمه شدگان در تمامی مراکز درمانی سرپایی و بستری از مزایای خدمات درمانی استفاده کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه پایه درمانی اداره بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

به گفته رسولی، این تعداد از جمعیت شهرستان در قالب پنج صندوق بیمه روستاییان، سلامت همگانی، صندوق کارمندان ادارات و نهاد‌های دولتی، بیمه ایرانیان و بقیه شامل سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.