تکمیل پروژه‌های اطراف حرم قم ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی می‌خواهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: تکمیل پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی می‌خواهد و انتظار می‌رود دولت با نگاه ویژه‌تری مدیریت شهری قم را در تحقق این امر مهم یاری رسان باشد.

روح‌الله امراللهی عنوان کرد: قم به لحاظ وجود بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام متعلق به جهان تشیع، زادگاه انقلاب اسلامی است و خدمت به این شهر خدمت به ایران و عالم تشیع است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: طی ۱۰ سال گذشته اقدامات خوبی درحوزه‌های مختلف در شهر قم انجام شده است، اما کافی نیست و برای تبدیل شدن این شهر مهم و تاثیرگذار به یک شهر بین‌المللی باید اعتبارات ملی بیشتری به این شهر تزریق شود تایک محیط مطلوبی برای زائران، مجاوران و طلابی که از بیش از ۱۰۰ملیت خارجی و اقصی نقاط ایران مشغول به تحصیل در این شهر هستند فراهم شود.

امراللهی ادامه داد: احیا و بازسازی محیط پیرامونی حرم، بهسازی میدان شهید مطهری، دو سطحه کردن خیابان امام موسی صدر، بهسازی محیط پیرامونی قبرستان نو و وادی السلام، احداث فضای بزرگ شهری دو سطحه در میدان معلم، احداث خیابان شهید کاظمی، تملک املاک باقی مانده در طرح حرم – جمکران و احیا و بازسازی محیط پیرامونی مسجدمقدس جمکران از جمله پروژه‌های مهمی هستند که در اولویت قرار دارند و عملیات اجرایی برخی از آن‌ها آغاز و برخی از این پروژه‌ها هم در مرحله مطالعات است که برای تکمیل این پروژه‌ها به بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار ملی و دولتی نیاز است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها مطالبه جدی زائران و شهروندان قمی است، تصریح کرد: شهرداری قم با اعتبارات محدودی که دارد توان تکمیل این پروژه‌ها را در مدت زمان کوتاه ندارد و هرگونه تاخیر و تعلل در تکمیل آن‌ها تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت که زیبنده شهر مقدس قم نیست.

امراللهی در پایان گفت: از دولت محترم سیزدهم تقاضا داریم با تزریق اعتبارات مورد نیاز مدیریت شهری را در به سرانجام رساندن این پروژه‌های حیاتی شهر قم یاری کند و این خدمت را فقط خدمت به شهر قم نداند بلکه خدمت به کل کشور و بلکه جهان تشیع بداند چراکه هرچه شهر قم آبادتر و توسعه یافته‌تر باشد افتخاری برای ایران اسلامی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.