کره شمالی: آمریکا غرب آسیا را به جنگ می‌کشاند

پیونگ یانگ تاکید کرد آمریکا سیاستی که در پیش گرفته است به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ در غرب آسیا است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی با اشاره به اینکه «سیاست‌های واشنگتن، از جمله حمایت از رژیم صهیونیستی و استاندارد‌های دوگانه، وضعیت غرب آسیا را تا آستانه جنگ همه‌جانبه پیش می‌برد» اعلام کرد: «وضعیت در غرب آسیا هر لحظه رو به وخامت است و به آستانه جنگ نزدیک می‌شود.»

این خبرگزاری در ادامه گفت: «جامعه بین المللی به طور جامع با یک صدا اعلام می‌کند که آمریکا مسئولیت وضعیت غم انگیز غرب آسیا را بر عهده دارد که می‌تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. »

 خبرگزاری مرکزی کره شمالی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی حملات خود به نوار غزه را تشدید می‌کند و نیرو‌های خود را برای تهاجم زمینی آماده می‌کند، گفت که در این زمینه، آمریکا به این رژیم قول حمایت و تسلیحات داده و دو ناو هواپیمابر را به منطقه فرستاد و مقامات آمریکایی از جمله رئیس دولت، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع، به اراضی اشغالی سفر کردند تا قول حمایت و «تحریک به جنگ» بدهند.

پس از عملیات طوفان الاقصی که پاسخی بود به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در فلسطین رژیم صهیونیستی که توانایی مقابله با سربازان مقاومت را ندارد به بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی غزه روی آورد. آمریکا نیز تماما از جنایات صهیونیست‌ها حمایت کرده و حتی تسلیحات جنگی سنگینی را به این رژیم منتقل کرده است.

در نتیجه حمایت بی چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بامداد دوشنبه اعلام کرد، از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۱۸۷۳ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید شدند. شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه در ۱۶ روز گذشته به ۴ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است. در میان شهدا یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار