استاندار لرستان:

رئیس جمهور دستور صدور مجوز زیست محیطی سد معشوره را صادر کرد

زیویار گفت: رئیس جمهور دستور صریح نسبت به صدور تاییدیه زیست محیطی و مجوز ماده ۲۳ سد معشوره را صادر کرد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان گفت: در جلسه امروز هیات دولت گزارشی از روند طرح‌های استان ارایه شد که آیت الله رئیسی رئیس جمهور در این جلسه ضمن دستور صریح برای برخی از طرح‌های استان، به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای موارد زیست‌محیطی برای صدور مجوز ماده ۲۳ در سازمان مدیریت به منظور ادامه و تسریع در ساخت سد معشوره دستور داد و مقرر شد که اقدامات و پیگیری‌های لازم از جانب استاندار در این زمینه صورت پذیرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه در این جلسه به تبیین، طرح مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، و سرمایه انسانی پرداخته شد افزود: گزارش ارائه شده از طرح‌های استان مورد توجه اعضای هیات دولت به منظور بررسی و تامین اعتبارات مکفی برای حل مشکلات قرار گرفت.

زیویار گفت: همچنین مطالبات استان از تامین اعتبار ویژه برای سد‌های استان، مشکلات نهضت ملی مسکن و محدودیت‌های تامین زمین در استان، تامین اعتبار لازم به منظور شبکه‌های زیرساختی حوزه راه، تکمیل و ارتقای پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب استان و پروژه‌های آماده بهره‌برداری دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان نیز مطرح شد.

به گفته وی هیات وزیران همچنین، ضمن اعلام نظر درباره تعدادی از طرح‌ها و مسائل استان لرستان برای پیگیری و تکمیل و رفع نواقص موضوعات مربوط اعلام آمادگی کردند.

بنابر این گزارش، جلسات هیات دولت براساس برنامه مدون از سوی نهاد ریاست جمهوری برای استانداران مصوب شده است که هر یک از استانداران در موعد مقرر خود در جلسه هیات دولت حاضر شده و مسائل استان را تبیین خواهد کرد.

سد معشوره از کلان طرح‌های بلاتکلیف و نیمه کاره لرستان با قدمت حدود دو دهه است که در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان نیز جزو مصوبات بود، اما روند اجرایی و تعیین تکلیف آن شتاب چندانی نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
آب اولویت اوله