هشدار بلینکن درباره امنیت سربازان آمریکایی حاضر در خاورمیانه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی هشدار داد که تشدید جنگ در منطقه می‌تواند تهدیدی برای امنیت سربازان این کشور در منطقه باشد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: کشورش از تشدید جنگ در خاورمیانه بیشتر به خاطر ترس از امنیت نظامیانش هراس دارد. احتمال تشدید جنگ اسرائیل و حماس و کشیده شدن جنگ به دیگر مناطق خاورمیانه را محتمل می‌داند.

بلینکن با حضور در یک کنفرانس خبری با حضور لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت : آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش جنگ در منطقه باشد.

بلینکن در گفتگو با ان‌بی‌سی نیوز، ایران و گروه‌های مقاومت را متهم اصلی تشدید تنش در منطقه عنوان کرد و مدعی شد حملات حماس موجب کشته شدن بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از صهیونیست‌ها شده است.

مقامات فلسطینی می‌گویند که حملات هوایی اسرائیل بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کشته برجای گذاشته است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در گفتگو با ای‌بی‌سی ادامه داد: ما نگران تشدید جنگ در منطقه هستیم، زیرا که امنیت سربازان آمریکایی را تهدید می‌کند. اگر هر گروه یا کشوری به دنبال افزایش جنگ باشد، ما توصیه می‌کنیم که این کار را نکند.

آستین روز یکشنبه در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا به تحولات منطقه و تجربه خود در جنگ با داعش در موصل عراق اشاره و اضافه کرد: پیش از هرچیز باید بگویم که جنگ شهری برای اسرائیلی‌ها به دلیل تونل‌های حماس و این واقعیت که آن‌ها زمان زیادی برای آماده شدن برای جنگ داشته‌اند، دشوارتر خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه در صورت حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه، ممکن است ماه‌ها جنگ طول بکشد، تاکید کرد: تصور می‌کنم که شما شاهد مبارزه‌ای خواهید بود که با تعداد زیادی بمب‌های دست‌ساز، تله‌های انفجاری زیاد و فقط یک فعالیت واقعاً کوبنده مشخص می‌شود.

آستین مدعی شد که از نیرو‌های اسرائیلی خواسته است در صورت جنگ زمینی تمام تدابیر لازم برای محافظت از غیرنظامیان را پیش‌بینی کنند.

منبع: رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
فقط جون سربازان آمریکایی مهمه ،جون هزاران زن و بچه فلسطینی مهم نیست؟!با کمال پررویی میگید بایستید کنار و ببینید ما چگونه با انواع بمب های کشنده زنان و بچه ها را می کشیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
اگر میخوای زنده بمونین قلاده ی اسرائیل وحشی رو بکش. منطقه جای شما نیست. زیاد حرف مفت زدین احتمال داره نفت هم بهتون ندیم تا هواپیماهاتون بدون سوخت بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
امیدوارم روزی طعم تلخ آوارگی،از دست دادن عزیز،ترس و استرس رو با تمام وجود حس کنید تا شاید ذره ای از میزان پست بودن خودتون رو بفهمید
آخرین اخبار