دفاتر خدمات مسافرتی اردبیل، ترکیه و عراق تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

معاون گردشگری استان اردبیل از امضاء تفاهم‌نامه همکاری انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی این استان با تورساب ترکیه و انجمن دفاتر خدمات سفر عراق خبر داد.

یحیی نجارقابل اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در حاشیه نمایشگاه گردشگری تبریز با هدف برگزاری تور‌های اینفو (آشناسازی) منعقد شد که برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در سطح فراملی موثر خواهد بود.

او تصریح کرد: کشور‌های ترکیه و عراق جزو کشور‌های هدف ما در جذب گردشگران خارجی محسوب می‌شوند و همکاری انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان با انجمن‌های مشابه در این کشور‌ها از راه‌های افزایش مراودات و جذب گردشگر است.

نجار قابل با اشاره به حضور اردبیل در نمایشگاه گردشگری تبریز در هفته گذشته ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با همراهی تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری در این نمایشگاه حاضر بود و ظرفیت‌های گردشگری استان در این نمایشگاه معرفی شد.

اردبیل در سال میلادی جاری به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو شناخته می‌شود و برنامه‌های متنوعی در این خصوص در اردبیل و تهران برگزار شده است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در خصوص دستاورد‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اعلام کرده است: بعد از نشست سفرای اکو در اردبیل حضور گردشگران خارجی در اردبیل بیشتر دیده می‌شود به طوری که در ۶ ماه اول سال جاری تعداد گردشگران خارجی در مقایسه با سال قبل ۲ برابر شده و علاوه بر این صدور مجوز سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.