آغاز عملیات احداث بزرگترین پارک جنگلی در خلخال

شهردار خلخال از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پارک جنگلی این شهر پس از ۲۰ سال وقفه خبر داد.

ودود محمدی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پارک جنگلی ۲۳ هکتاری بام سبز شهر خلخال گفت: واگذاری این پارک جنگلی از سال‌ها قبل از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به شهرداری خلخال پیشنهاد شده بود که به دلایل مختلف این امر تاکنون محقق نشده بود.

او اضافه کرد: با پیگیری مسئولان روند واگذاری این زمین ۲۳ هکتاری به سرانجام رسید و عملیات احداث این پارک جنگلی امروز آغاز شد.
شهردار خلخال ادامه داد: در نخستین مرحله از احداث این پارک، یک خیابان به طول ۶۵۰ متر و با عرض ۱۲ متر از ابتدای خیابان فاتح در شمال شرق خلخال تا خیابان ۱۱ اردیبهشت در شمال غربی این شهر احداث می‌شود.

محمدی اظهار کرد: با احداث و بهره‌برداری از این خیابان نه تنها مسیری مناسب برای دسترسی مناطق شمال شرق به شمال غرب شهر از طریق این مسیر امکان‌پذیر می‌شود بلکه دسترسی ۱۶ کوچه بن‌بست واقع در دامنه کوه گونی به این خیابان میسر می‌شود.

او یادآورشد: ساکنان این کوچه‌ها به علت سربالایی تند کوچه و همچنین بن‌بست بودن آنها امکان دسترسی خودرو به اماکن مسکونی خود از طریق خیابان ۳۰ متری قدس را نداشتند و با راه‌اندازی و تکمیل این خیابان تردد خودرویی در این‌ معابر به‌ویژه خودروهای امدادی و آتش‌نشانی در زمان‌های اضطراری فراهم می‌شود.

شهردار خلخال در ادامه توسعه فضای سبز با کاشت درختان و نهال‌های جدید، احیای درختان کاشته شده قبلی ، ایجاد امکانات رفاهی از جمله شهربازی، باغ وحش، رستوران، پارکینگ ، بوفه و نمازخانه را از جمله پروژه‌های پیش‌بینی شده در قالب این پارک جنگلی۲۳ هکتاری ذکر کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار