هواشناسی خوزستان دو هشدار زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه ناپایدار و افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در استان هشدار زرد صادر کرد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اوایل وقت روز سه شنبه به استان و بیشترین حجم بارش‌ها از اواسط سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه در ارتفاعات شمالی، شمال شرقی و شرق استان و از روز سه شنبه احتمال وقوع گردوخاک همرفتی در مناطق جنوبی و مرکزی و کشور عراق و تاثیر آن بر استان پیش بینی می‌شود.

او  افزود: این پدیده که در مناطق ارتفاعات شمالی، شمال شرقی و شرقی، مرکزی و غربی و بقیه نقاط بصورت نقطه‌ای وزش متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای: اغلب نقاط استان فعال است، موجب لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، کاهش دید ناشی از گردوخاک و شکستن شاخه درختان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان  ادامه داد: وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق در مناط شمال خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان از بعد از ظهر سه شنبه پیش بینی می‌شود.

آقای سبزه زاری گفت: احتمال غرق شدن شناگران و شناور‌های سبک، تفریحی، احتمال اختالل در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
یعنی این گرد و خاک و گرما تا کی ادامه داره بسه بابا پاییزه مثلاً