توزیع کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم ولسوالی زنده جان

کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان برای ۴۰۰ خانواده ولسوالی زنده جان کمک های نقدی و غیرنقدی توزیع کرد.

بر اساس هدایت شورای علما، مقام ولایت، کمیسیون تحت نام کمک به زلزله زدگان، متشکل از ادارات کار و امور اجتماعی، حوادث طبیعی، انکشاف دهات، مهاجرین  به منظور مدیریت و توزیع موثر و بموقع کمک‌ها، برای مستحقین ایجاد شد.

کمیسیون تشکیل شده در جریان هفته گذشته برای ۴۰۰ خانواده آسیب پذیر که  از اثر زمین لرزه‌های شدید، در۱۳  قریه ولسوالی زنده جان  آسیب دیده بودند کمک کرد.

همچنان از طریق این کمیسیون مؤسسات، نهاد های خیریه، تجار ملی، پول نقد،  خیمه،مواد کامل غذایی، بهداشتی، پوشاک، و ظروف آشپزخانه، جمع آوری و توسط حافظ میرزا محمد (ابو منصور) رئیس کار و امور اجتماعی  توزیع صورت گرفت است.

گفتنی است که این کمک ها شامل آرد، برنج، روغن، کپسول گاز، کمپل، تشک، خیمه، لامپ،  بسته کامل ظروف آشپزخانه، بسته کامل لباس زمستانی، و هم‌چنان مبلغ بیش از ۶ میلیون افغانی، برای مالباختگان قریه جات ولسوالی زنده جان  پس از بررسی و سروی از سوی سرپرست کمیسیون متذکره توزیع گردید.

در فاصله یک هفته دو زمین لرزه شدید به بزرگی ۶.۳ در روزهای ۷ و ۱۱ اکتبر و چندین پس‌لرزه شدید در هرات، حدود ۲۰ روستا را به تلی از خاک تبدیل و نزدیک به ۲۰۰۰ خانه را تخریب کرد.

یونیسف می‌گوید بیش از ۹۰ درصد قربانیان این زلزله‌ها، زنان و کودکان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.