کمبود معلم در ساوه رفع شد

رییس آموزش و پرورش ساوه گفت: کمبود معلم در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با جذب ۲۷۰ نفر رفع شد.

اصغر قراخانلو رییس آموزش و پرورش ساوه  با بیان اینکه هم اکنون کلاس خالی از معلم در شهرستان وجود ندارد اظهار کرد: برای جبران کمبود معلم در این شهرستان ۱۶۰ نفر در دوره ابتدایی و حدود ۱۱۰ نفر نیز برای سایر پایه های تحصیلی به ۲ روش استخدام از طریق آزمون و خرید خدمت جذب شده است.

وی اضافه کرد: معلم های جذب شده برای مدارس ابتدایی شامل ۷۵ نفر از محل آزمون آموزگاری و ۸۵ معلم خرید خدمت است که آموزگاران هم اکنون در تمام کلاس های درس در شیفت های صبح و بعد از ظهر حاضر شده اند.

قراخانلو اضافه کرد: در سایر مقاطع تحصیلی نیز همانند سال گذشته این شهرستان مجوز جذب حدود ۱۱۰ معلم خرید خدمت داشت که این دبیران به روش خرید خدمت از محل نیروهای بازنشسته، آزاد و همکاران شاغل جبران شده است.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس های ضمن خدمت از جمله راهکارهای توسعه کیفی آموزش در مدارس بوده که با اخذ مجوز از اداره کل آموزش و پرورش معلمان شهرستان های ساوه و زرندیه در این مدیریت در حال برگزاری است.

مدیرآموزش و پرورش ساوه یادآور شد: هفته گذشته نیز با تخصیص سهمیه ویژه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و وزارتخانه تامین کتاب در این شهرستان به بیش از ۹۰ درصد رسید و ۱۰ درصد باقی مانده نیز به علت تاخیر در ثبت نام دانش آموزان و عدم چاپ هم اکنون در حال تامین است.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.